  • Data: 2014-10-31 22:24:20
    Temat: Re: Rekuperator
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 31 października 2014 22:12:37 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    Ja ogolnie uwazam ze to bezsensowny pomysl porownywanie dwoch roznych
    domow polozonych na dwoch krancach Polski - roznice w wielkosci okien,
    polozeniu wzgledem stron swiata, czy nawet wielkosci bram(y) garazowej,
    bryle, rodzaju dachu moga byc tak skrajne ze podobne kubaturowo domy
    moga zjadac 2 x wiecej lub mniej energii :-)

    > Cztery okna dachowe Roto 140cm dlugosci. Szerokosci nie pamietam. Na

    No ja mam osiem - tez 140cm (x72 bodaj - standardowe :) Zwykle, z najprostszym
    pakietem szybowym (wiec tu nie mam zadnych "wynalazkow" o ktorych Kris pisze;)

    > stropie poddasza lezy 22-25cm grubosci (taki mialem). Na szczycie przy
    > strychu, od strony strychu rowniez 22-25cm (taki mialem). Na skosach
    > 12cm Toprock i 16cm Supermata. Dom z uwagi na niska scianke kolanowa ma

    Ja mam w skosach 15cm toprock + 10cm supermata. Czyli mam mniej niz Ty ;)
    Widzisz Kris kto tu tak naprawde wynalazki ma ? ;)

    > wzglednie malo scian zewnetrznych. Praktycznie jeden normalnej wielkosci
    > szczyt, drugi znacznie mniejszy, jakis balkon i sczyt oddzielajacy
    > strych, jak pisalem ocieplony. Samych scian zewnetrznych sumarycznie mam
    > jak kiedys liczylem i moge sie nieco mylic jakies 150m^2. Nie jestem
    > pewny czy z wylaczeniem otworow. Moge to dokladnie policzyc, tj. obwod
    > razy wysokosc jezeli to istotne.

    Ja mam scian zewnetrznych ok 220m2 (tyle wyszlo tynkarzom przy robieniu
    elewacji parter+poddasze).

    > No to chyba tyle.

    Mysle ze nie ma sensu dalej ciagnac tematu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.