    From: "pluton" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperator + GWC, jakie Wasze typy?
    Date: Thu, 23 Jul 2009 11:56:02 +0200

    > Na brak zajęć nie narzekam :>

    I bardzo dobrze.

    > Chyba nie ma tu zadnego niebezpieczenstwa: jak rury raz porzadnie sa
    > ulozone, to beda lezec wiecznie.

    > No właśnie, chyba... Wolałbym uniknąć demolki połowy ogrodu
    kiedy jednak coś się stanie.

    No to masz ten sam problem z kanalizacja i z kazdym innym
    zainstalowanym systemem.

    > A póki co nie widzę żadnych atutów powietrznego które
    powodowałyby jego przewagę nad glikolowym.

    Nie wiem, na czym polega glikolowe. Masz na mysli takie cus,
    co sie uklada jako dolne zrodlo w pompie ciepla ?

    Jezeli tak, to pomysle o tym, zeby OBOK rur fi160 dla GWC polozyc
    fi32 na glikol. Dodatkowy koszt bedzie pewnie ze 150-200 pln,
    ale jak na nowa zabawke, to niedrogo :)

    > Woda - studzienka wsiakajaca, robale - raz na pol roku wlewasz
    > pol litra spirytusu :), a na gryzonie - siatka.

    > A grzyby, bakcyle, inny syfek? Powódź lub większa ulewa
    której studzienka nie łyknie?

    Grzyby nie cierpia przeciagow, bakcyle nie beda sie legly
    czesciej, niz w dowolnym innym miejscu. Powodzie i ulewy nie maja
    nic do gadania, ponieawaz instalacja doprowadzajaca powietrze
    jest szczelna. Stuzienka wsiakajaca jest na skropliny.

    >Jak mówię, póki co glikolowy ma dużo więcej zalet

    daj jakas linke, pl,ease.

    > No i można go czyścić łatwo czego nie da się powiedzieć
    o rurowym...

    A co ty tam chcesz czyscic ? Kanalizacja przepuszcza znacznie
    wiecej brudow, a sie jej nie czysci (w pierwszym przyblizeniu).

    pozdrawiam
    pluton