    From: Lisciasty <l...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperator + GWC, jakie Wasze typy?
    Date: Thu, 23 Jul 2009 04:05:50 -0700 (PDT)

    On 23 Lip, 11:56, "pluton" <z...@p...onet.pl> wrote:
    > No to masz ten sam problem z kanalizacja i z kazdym innym
    > zainstalowanym systemem.

    Ale problemy z kanalizacją i innymi mediami są ogólnie
    znane i większość ekip umie zrobić to prawidłowo.
    Natomiast GWC to u nas ciągle nowość a że ja nie mam
    doświadczenia praktycznego i nie przewiduję że trafię
    na kumatych instalatorów (choć może się uda), stąd obawy.

    > Nie wiem, na czym polega glikolowe. Masz na mysli takie cus,
    > co sie uklada jako dolne zrodlo w pompie ciepla ?

    Dokładnie takie. Link poniżej.

    > Jezeli tak, to pomysle o tym, zeby OBOK rur fi160 dla GWC polozyc
    > fi32 na glikol. Dodatkowy koszt bedzie pewnie ze 150-200 pln,
    > ale jak na nowa zabawke, to niedrogo :)

    A w jakim celu chcesz tak kłaść?

    > daj jakas linke, pl,ease.

    http://tinyurl.com/mjvzwv

    Tu jest przykładowy system Dospela,
    jednakowoż ludzie mają złą opinię o tej firmie,
    toteż wymyśliłem iż zrobię to sam (albo znajdę
    innego gotowca, albo okaże się że Dospel się poprawił
    po kilku latach i wezmę od nich).

    > A co ty tam chcesz czyscic ? Kanalizacja przepuszcza znacznie
    > wiecej brudow, a sie jej nie czysci (w pierwszym przyblizeniu).

    A jesteś pewien jak to się będzie zachowywać po 5,10,15 latach?
    W systemie z glikolem zakręcasz kurki, demontujesz wymiennik
    (nagrzewnicę) i myjesz ją wodą. Kilka godzin i sprawa załatwiona.

    Pzdr.
    L.