    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <0...@g...com>
    <4...@g...com>
    <ke7hco73cbt6$.z9w1tzvfrkl2$.dlg@40tude.net>
    <e...@g...com>
    <7...@4...net>
    <5...@g...com>
    <i...@4...net>
    <0...@g...com>
    <57e05041$0$5141$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    Date: Tue, 20 Sep 2016 09:06:23 +0200

    Mon, 19 Sep 2016 15:10:24 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

    > Moze byc taniej ale nie jest. Jeszcze nikomu nie udalo sie udowodnic ze
    > cala inwestycja jest w stanie przyniesc w rozsadnym czasie zysk. Czy
    > jazda Tesla jest tansza od jazdy samochodem na paliwo plynne? Jesli brac
    > pod uwage koszt pradu i koszt paliwa potrzebne do przejechania jakiegos
    > odcika to Tesla jest tansza. Ale jak brac pod uwage amortyzacje to jest
    > sporo drozsza.

    Oczywiście, jesteś najlepszym przykładem takij manipulacji. Także nie
    uwzględniasz bowiem wszystkich warunków idących z posiadaniem WM z
    rekuperacją, szczególnie dla nowych, mocno energooszczędnych domów.

    Otóż WM poza tym, że dzięki niej nie ciągnie po nogach jak przy WG,
    ogranicza także straty ciepła, co za tym idzie maksymalną moc potrzebną do
    ogrzewania. Jest to wartość około 500W per osoba (z norm). Co np. przy 4
    osobach w domu daje możliwość zamontowania o 2kW słabszego źródła ciepła, a
    więc tańszego w inwestycji. Czyli zamiast prawie dwa razy droższej 12kW PC
    PW (np. Panasonic TCAP), można zamontować "zwykłą" 9kW z grzałkami.

    > Tesli ludzie nie kupuja dla oszczednosci a dla kaprysu.

    Nie zapominaj, że najbardziej popularne obecnie auto elektryczne, TeslaS,
    plasuje się w segmencie E, czyli aut *luksusowych*. Zatem oczywiście,
    ludzie kupują je dla "kaprysu", szczególnie w PL gdzie nie ma
    infrastruktury do "tankowania".

    Tesla3 jest w segmencie D i ma kosztować całkiem przyzwoite pieniądze, tj.
    nowa ma się zamknąć przed 200 tys. zł. A to już realna szansa na ew.
    oszczędności. Choć ja i tak kupię auto elektryczne dla "kaprysu", bo jest w
    nim cicho a przy tym jeszcze ma fajne osiągi i w zasadzie nie trzeba
    jeździć na stację. :>

    Ps. kiedy się nauczysz cytować posty? :P

    --
    Pozdor
    Myjk