  • Data: 2009-06-21 18:13:11
    Temat: Re: Rekuperator do domku 150m2
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Cze, 19:18, "JaWojownik" <J...@p...onet.pl> wrote:

    > No tak ale przecież ilość wymian powietrza (wydajnosc rekuperatora) mają
    > wpływ na zużycie ciepła w domu - wydaje mi się ze jak wiecej sie powietrza
    > wymienia to jest wiecej do ogrzania. Spotkałem się z artykułem o
    > termomodernizacji domu jednorodzinnego gdzie założono 0,2 wymiany na godzinę
    > przy wentylacji grawitacyjnej - jako minimum juz istniejace i
    > satysfakcjonujace uzytkownikow domu (przed ociepleniem scian). I dlatego
    > myslalem ze wybor najmniej wydajnego rekuperatora np. 180 m3/h i tak da
    > wymianę wiekszą niz 0,2 na godzinę a jednoczesnie da małe zuzycie ciepła i
> [...]

    Masz racje - ale rekuperator jest wlasnie od tego zeby to cieplo
    odzyskac - robi to z 60-70-80% sprawnoscia, wiec w porownaniu do
    wentylacji grawitacyjnej mozesz go wymienic kilka razy wiecej :) Na
    codzien rzeczywiscie nie bedziesz uzywal 1/1 wymiany ale przyda sie,
    jak zona przypali ziemniaki albo zrobisz duza impreze i kuchnia bedzie
    gotowac od rana :) Ja planuje rekuperator ktory na najwyzszym biegu da
    mi te 0,8 - 1 wymiany na godzine calej kubatury domu. A co do zuzycia
    pradu - kupuj z wentylatorami stalopradowymi, najlepiej EBMami o
    ktorych wspominalem - one biora po 20-30W przy duzych wydajnosciach :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.