  • 1. Data: 2009-06-20 16:10:07
    Temat: Rekuperator do domku 150m2
    Od: Tomekk <w...@w...pl>

    Przymierzam sie do zapkupu rekuperatora do dokmu 150 m2 , czy np taki:
    http://www.zawex.pl/sklep/?p=productsMore&iProduct=1
    30&sName=rekuperator-bezskroplinowy-b3b-wx-30-(350m3
    -h)
    byłby odpowiedni ?
    Ktoś użytkuje takie urządzenie - jakieś wskazówki ,opinie, ?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-06-20 18:29:41
    Temat: Re: Rekuperator do domku 150m2
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    >Ktoś użytkuje takie urządzenie - jakieś wskazówki ,opinie, ?

    "Rekuperatorów tych nie należy stosowć do przetłaczania powietrza o
    wilgotności powyżej 70%, oraz powietrza zawierającego tłuszcze."

    1) Jak wrzucisz w wentylacje lazienke przy uzyciu takiego reku z papierowym
    wymiennikiem ?
    2) co zrobisz jak na zewnatrz bedzie wilgotnosc powietrza wieksza niz 70% ?

    150m2 x 2,5 (nizej pewnie nie masz) = 375, to powinno byc minimum jakie twoj
    reku wyciaga o ile cala ta powietrzchnia ma byc wentylowana. I dobrze by
    bylo gdyby tyle robił nie na ostatnim, glosnym i prądożernym biegu tylko na
    tzw "dwójce". Oczywiscie IMHO - mozna z tym dyskutowac bo oczywiscie zwykle
    nie chodzi na 'jednej wymianie na godzine' - mocniejszy reku po prostu
    bedzie mogl pracowac ciszej i oszczedniej.

    Ogolnie trzymałbym się od tej konstrukcji z daleka :) Na stronie producenta
    tez wiele informacji nie znalazlem (Tywent)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2009-06-21 10:29:45
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 20 Cze, 18:10, Tomekk <w...@w...pl> wrote:
> [...]
    uct=130&sName=rekupera...)
    >  byłby odpowiedni ?
    > Ktoś użytkuje takie urządzenie - jakieś wskazówki ,opinie, ?

    Nie widze tam zadnych szczegolow technicznych ale sadzac po cenie -
    wentyle toto musi miec pradozerne i glosne :) Same dobre wentylatory
    (EBMy) kosztuja 1-1,5k pln i centrale z takimi wentylami Ci polecam
    szukac! Sa wieczne, ciche, wydajne i nie biora po 200W pradu tylko
    kilka razy mniej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2009-06-21 17:18:23
    Od: "JaWojownik" <J...@p...onet.pl>

    > 150m2 x 2,5 (nizej pewnie nie masz) = 375, to powinno byc minimum

    No tak ale przecież ilość wymian powietrza (wydajnosc rekuperatora) mają
    wpływ na zużycie ciepła w domu - wydaje mi się ze jak wiecej sie powietrza
    wymienia to jest wiecej do ogrzania. Spotkałem się z artykułem o
    termomodernizacji domu jednorodzinnego gdzie założono 0,2 wymiany na godzinę
    przy wentylacji grawitacyjnej - jako minimum juz istniejace i
    satysfakcjonujace uzytkownikow domu (przed ociepleniem scian). I dlatego
    myslalem ze wybor najmniej wydajnego rekuperatora np. 180 m3/h i tak da
    wymianę wiekszą niz 0,2 na godzinę a jednoczesnie da małe zuzycie ciepła i
    pradu. Co o tym sadzicie?

  • 5. Data: 2009-06-21 18:13:11
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 21 Cze, 19:18, "JaWojownik" <J...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > wymianę wiekszą niz 0,2 na godzinę a jednoczesnie da małe zuzycie ciepła i

    Masz racje - ale rekuperator jest wlasnie od tego zeby to cieplo
    odzyskac - robi to z 60-70-80% sprawnoscia, wiec w porownaniu do
    wentylacji grawitacyjnej mozesz go wymienic kilka razy wiecej :) Na
    codzien rzeczywiscie nie bedziesz uzywal 1/1 wymiany ale przyda sie,
    jak zona przypali ziemniaki albo zrobisz duza impreze i kuchnia bedzie
    gotowac od rana :) Ja planuje rekuperator ktory na najwyzszym biegu da
    mi te 0,8 - 1 wymiany na godzine calej kubatury domu. A co do zuzycia
    pradu - kupuj z wentylatorami stalopradowymi, najlepiej EBMami o
    ktorych wspominalem - one biora po 20-30W przy duzych wydajnosciach :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2009-06-21 18:50:58
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    >Masz racje - ale rekuperator jest wlasnie od tego zeby to cieplo
    >odzyskac - robi to z 60-70-80% sprawnoscia,

    racja.

    > Na codzien rzeczywiscie nie bedziesz uzywal 1/1 wymiany ale przyda sie,
    >jak zona przypali ziemniaki albo zrobisz duza impreze i kuchnia bedzie
    >gotowac od rana :)

    zaś racja !

    > A co do zuzycia
    >pradu - kupuj z wentylatorami stalopradowymi, najlepiej EBMami o
    >ktorych wspominalem - one biora po 20-30W przy duzych wydajnosciach :)

    Niestety ;) Zaś racja ;)

    Kane

  • 7. Data: 2009-06-21 21:49:58
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 21 Cze, 20:50, "Kane" <s...@s...pl> wrote:

    > Niestety ;) Zaś racja ;)

    Kurde jaki ten usenet nudny, nie ma sie czego czepic ;)))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.