    From: "Maniek4" <s...@c...chrl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rekuperator - warto zakladac?
    Date: Wed, 17 Mar 2010 18:14:25 +0100
    <hnqruj$4h5$1@opal.futuro.pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    news:hnqruj$4h5$1@opal.futuro.pl...

    > 1. Często kapie z rur przechodzących przez nieużytkowy strych, mimo że
    > rury sa ocieplone wełną
    > 2. W kilku miejscach ciekną skropliny na łączeniach i zamiast wykraplać
    > się środkiem to płyną na sufit od strony paroizolacji i pod wełnę moczac
    > ją, plamy na sufitach

    Tego nie ruzumiem. Mam cztery kominy z pelnej cegly i nic podobnego nie
    zauwazylem, zreszta nie tylko w nowym domu. Cos tam masz chyba z tymi
    kominami.

    > 3. Czasami ciąg w kominach zawraca i skutek tego jest taki, że ściana z
    > kominem jest lodowato zimna. Nie mogę dogrzać danego pomieszczenia.
    > 4. Ogólnie murowane kominy wentylacyjne wychodzące przez skośny dach to
    > porażka termiczna.

    Tak jest, to jest ulomnosc wentylacji grawitacyjnej, ale tez nikt nie pisze,
    ze to idealne rozwiazanie. Wentylacja mechaniczna pod prawie kazdym wzgledem
    bedzie lepsza od grawitacyjnej, problem w tym, ze nie jest za darmo ani
    instalacyjnie ani uzytkowo. Zycie pokazuje, ze bez tego rownie dobrze da sie
    zyc i wentylacja mechaniczna to zadna koniecznosc, nie przynosi tez tak
    wymiernych zyskow jak czasem sie pisze. Do kazdego wybor nalezy co dla kogo
    jest wazne.

    Pozdro.. TK