  • Data: 2019-10-24 17:21:16
    Temat: Re: Rosa na szybach zewnętrznych
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz" napisał:
    > Mam dom szkieletowy z oknami o potrójnych szybach.
    > Zawsze rano wszystkie okna maja rosę po zewnętrznej stronie tak jak w
    > samochodzie.Po stronie północnej i zachodniej nic nie
    > widać przez szyby prawie do południa. Czy taka rosa to jest
    > normalne, w poprzednim domu nic takiego nie miałem.--Tomasz

    To nie jest normalne, rosa powstaje z powodu skraplania się pary wodnej z
    wilgotnego powietrza wewnątrz budynku, wydmuchiwanego na zewnętrzna stronę
    okna jakąś szpara. lub rozszczelniona uszczelką. Porządne okna mają
    wywietrzniki umieszczone u góry okna, nad szybą, wtedy nic się nie skrapla
    na szybie.
    Skoro masz dom szkieletowy, to powiedz nam, czy to współczesna konstrukcja
    oparta o foliach i płytach OSB, czy jakaś inna technologia? Czym ociepliłeś?
    Jaki fundament i podłoga?