  • Data: 2009-10-27 08:23:38
    Temat: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hc6a4v$7or$1@news.onet.pl...
    > Maniek4 pisze:

    > miałem ten sam problem
    > do tego monterzy zamontowali mi regulator pokojowy obok kominka ! bzdura

    Jakies wyjatkowe matolki. Termostat nie powinien byc nawet w miejscu gdzie
    kominek moglby nan promieniowac.

    > szukałem miejsca reprezentatywnego zeby to pogodzić

    Prawda jest, ze kominek przy tak uproszczonym sterowaniu sporo miesza. Gdyby
    chcec, aby to dobrze dzialalo niezaleznie od tego czy kominek jest wlaczony,
    wystarcza dwa termostaty - jeden w pomieszceniu z kominkiem, drugi podobnie
    jak u Ciebie. Po stronie kotla trzeba by je polaczyc rownolegle - tzn.
    sygnal "grzej" gdy ktorykolwiek z termostatow nakaze grzanie (logiczna
    alternatywa). Ogolnie termostat powinien byc w pomieszceniu ktore jest
    czesto uzywane, ale ktore jednoczesnie trudno jest ogrzac (wzgledem reszty).
    Zwykle jest to duzy salon, niestety w tym samym miejscu tez sa kominki i
    stalon dla CO staje latwo ogrzewalny bo ma wsparcie kominka.