  • Data: 2011-11-29 09:12:47
    Temat: Re: Rura w kominie wymagana ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > I powietrze z wnętrza domu o sporej wilgotności...
    > Ja u siebie trzymam 65 stC, a w okresach podtrzymania i do 80 dochodzi...
    > Nie mam jednak sterownika z PID, tylko zwykły dwustanowy st 37.
    > Kocioł 25 kW i teraz widzę, że ma potężny zapas mocy...
    > Jak drugi dom będę budował na sąsiedniej działce, to zrobię magistralę
    > ciepłowniczą i ten jeden kocioł na pewno da radę na dwa domy :-))).

    PID to fajna sprawa bo moc jest modulowana cały czas i jednak stan
    podtrzymania jest stanem bardzo sporadycznym i teoretycznie dzięki
    temu może także pracować na niższych ustawieniach niż tradycyjny
    sterownik ...

    Powietrze w domu ma wilgotnośc około 60% , w kotłowni nie ma
    pojecia , ale jest tak ciepło a dodatkowo jest tam bardzo dobra
    wentylacja ...

    Mam nadzieję że moje zabiegi pomogą. Piec i tak ma temp. wyższą niż 60
    stopni , bo jak temperaratura spadnie poniżej 60 stopni to sterownik
    powoli zwiększa moc i próbuje osiągnąć żadnaą temperaturę a jak to nie
    pomaga to ciągle zwiększa moc aż dojdzie do żadanej a wiadomo że wtedy
    o kilka stopni jest zawsze więcej niż zakładane ...