    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rzecz dzieje się w Polsce
    Date: Fri, 16 May 2014 12:30:24 +0200
    <lkq9fh$96m$1@speranza.aioe.org> <op.xfqzvclwn0u1o8@moj>
    <d...@g...com>
    <537169ea$0$2227$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <lkse5j$ud1$1@speranza.aioe.org>
    <8...@g...com>
    <a...@g...com>
    <1...@g...com>
    <d...@g...com>
    <4...@g...com>
    <5...@g...com>
    <b...@g...com>
    <53739c53$0$2164$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <ll1sqp$s30$2@dont-email.me>
    <d...@g...com>

    W dniu 2014-05-15 12:38, ZbyszekZ pisze:

    > Czy to jest takie naprawdę skomplikowane

    Sorry, ale widocznie tak skoro nie rozumiesz.

    > Ostatni raz:
    > Autor treści dostaje pieniądze za umieszczone reklamy. Nie za to czy je oglądasz
    czy nie, za fakt zamieszczenia. Blokowanie reklam powoduje że nie są wyświetlane,
    spada szansa że firma reklamodawcy będą chcieli płacić za tą formę reklamy.
    > Nie obchodzą mnie reklamodawcy, tylko autorzy treści.
    > W bardzo głębokim poważaniu mam czy Ty i ktokolwiek inny je ogląda, natomiast
    publiczne namawianie do wyłączenia reklam (nie mówiąc już o ominięciu systemu
    płatności) to namawianie do robienia wbrew systemowi, który pozwala dostać autorom
    chociaż trochę pieniędzy w zamian za ich wysiłek (a omijanie płatności to wprost
    kradzież).

    Niech wydadza ksiazke, wykupia domene, czy opatentuja wynalazki i biora
    pieniadze za czytanie skoro to takie cenne. Tak dzialal system przed
    internetem i zyc sie dalo. Publikowalo sie tresci w gazetac i innych
    platnych pismach. Skad nagle przekonanie, ze wszyscy musza cos
    publikowac i zarabiac na reklamach?

    > Więc po pierwsze nie namawiaj i nie tłumacz innym jak wyłączyć reklamy, bo to
    robisz, to nie tyle źle reklamodawcom, co autorom treści.

    > Po drugie, skąd się biorą coraz nachalniejsze systemy reklamowe? Bo jeden z drugim
    blokuje te mniej nachalne. Więc firmy reklamowe robią co mogą tj. znajdują jeszcze
    bardziej wredne sposoby wyświetlenia.

    Naduzycie.
    Kiedys na stronach portali takich jak onet, wp itp. bylo doslownie kilka
    reklam na glownych stronach. Teraz jest ich tyle co tresci w miare
    merytorycznej. Kiedys dalo sie z kilku reklam zyc, a dzis chce sie tylko
    wiecej. Coraz bardziej wyrafinowane sposoby pokazywania reklam to nie
    reakcja na omijanie, a jedynie maksymalizacja przychodu. Odkrywanie
    nowych sposobow zeby reklama byla skuteczniejsza, a nie nie do ominiecia.

    > Po trzecie, jeśli w internecie nie będzie reklam to nie będzie bezpłatnych treści.

    Czyli tak samo jak na rynku towarowym. Gazet w kiosku nikt za darmo nie
    rozdaje.

    Pozdro.. TK