  • Data: 2013-02-28 14:44:17
    Temat: Re: SPRAWDZAJCIE RÓŻNICÓWKI czy działają.
    Od: <news> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "BartekK" napisał:
> [...]
    w=article&id=133&Itemid=138
> [...]
    > Zjednoczonych badania zawodności wyłączników różnicowoprądowych wykazały,
    > że w zależności od środowiska pracy wyłącznika, jego konstrukcji a także
    > czasu użytkowania, liczba **niesprawnych
    > wyłączników zawiera się od 2 do 20 %**"
    > A nie, że sprawny wyłącznik (nie)zadziała w 20% przypadków! Czytaj ze
    > zrozumieniem. Sprawny zadziała zawsze, niesprawny nie zadziała nigdy.
    > Niesprawnych może być na świecie od 2 do 20%. Sprawny może
    > zadziałać zbyt szybko, jeśli jest błąd w instalacji, lub jest źle dobrany,
    > ale to już problem projektanta/wykonawcy/eksloatanta, a nie producenta

    Ale czytaj cały tekst ze zrozumieniem a nie wyciągasz wnioski z jednego
    zdania wyciągniętego z całęgo kontekstu.
    Tak, wiem że ten tekst jest kulawy językowo i wynika to albo z gwary
    elektrycznej, albo z nieprecyzyjnego tłumaczenia z języka angielskiego:)

    Zwróć uwagę na dwa zdania niżej: "Uwzględniając dużą zawodność wyłączników
    różnicowoprądowych, zalecane jest stosowanie w obwodach z wyłącznikami
    różnicowoprądowymi wyłączników nadprądowych"
    Skąd ma niby wynikać ta wysoka zawodność jak nie ze zdań wcześniejszych?

    Zwróć uwagę na kolejne zdanie: "Zmniejszenie częstości zadziałań brakujących
    można uzyskać np. przez dodanie drugiego wyłącznika różnicowoprądowego. Nie
    jest to jednak rozwiązanie pewne, gwarantujące skuteczną eliminację
    zadziałań brakujących. Zastosowanie większej liczby wyłączników połączonych
    szeregowo zapewniłoby eliminuję zagrożenia. "
    Gdyby wymienione wady były cechą wyłączników uszkodzonych to nie zalecano by
    stosowania większej liczny wyłączników, lecz wymianę niesprawnych na
    sprawne, nieprawdaż?
[...]

    Zwróc uwagę na kolejne zdanie: "Zmniejszenie częstości zadziałań brakujących
[...]

    Tytuł tekstu to "Niezawodność wyłączników różnicowoprądowych", więc cały
    tekst traktuje o niezawodności a nie o niesprawności:)