  • Data: 2011-10-25 19:11:21
    Temat: Re: SSO - prośba o ocenę jakości prac
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-24 21:20, kiki pisze:

    > Oczywiście, że żebrowane pręty się zagina. Czasem nawet robi się oczka.
    > Nie umiem z tego rysunku wywnioskować jak ten strop jest oparty.

    Wcześniej opisałem trochę swój strop i co do zaginania prętów to powiem tak:
    Architekt, który mi robił przeróbkę do projektu bo wcześniej była
    terriva dał masę takich L-ek, ponieważ nie bardzo mi się chciało je
    robić zapytałem go wprost co będzie jak nie pozaginam prętów.
    Odpowiedź była taka, że nawet jeśli bym wywalił co drugi pręt ze
    zbrojenia i zamiast L-ek powstawiał proste pręty to i tak strop by
    wytrzymał.
    Problemem mogłyby być drobne pęknięcia a ogólnie to nie spełniałby norm...

    Ostatecznie zrobiłem prawie zgodnie z projektem. Dlaczego prawie?
    Okazało się, że program do projektowania pewnie nie uwzględniał tego, że
    w niektórych miejscach zejdzie się kilka serii prętów zbrojeniowych co w
    realu spowodowało powstanie tak gęstej siatki (odległości pomiędzy
    prętami rzędu 10mm), że byłby duży problem z przeciśnięciem się przez
    nią kruszywa z betonu.

    --
    M.