    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: SSO - prośba o ocenę jakości prac
    Date: Wed, 26 Oct 2011 12:49:07 -0700 (PDT)

    On 26 Paź, 18:44, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote:

    > Moja ekipa wybudowała kilkadziesiąt domów (w tym kilka dużych obiektów, np.

    To nic nie znaczy :) Moga dobrze murowac, moze nawet ta dzialowka nie
    popeka. Ale bedzie zimno. Jak murarz mial wiecej niz ~40 lat to juz
    calkiem kaplica. Tacy wogole nie uznaja ocieplenia. Moja ciotka
    budowala w latach 90'tych i w domu nie ma ani kawalka welny i
    styropianu. Murowal jej tesc - stary murarz, bardzo dobry murarz. Ale
    starej daty :) Sprobuj z takim pogadac o styropianie - powie ze
    styropian to zlo! Dom wilgotnieje i dostaje grzyba, sciany "nie
    oddychaja". Tyle ze chata zuzywa 12t wegla na sezon - ale to maly
    pikus :D Tacy kompletnie nie maja wyobrazni jezeli chodzi o
    energooszczednosc. Muruja dobrze ale nie majac na wzgledzie ucieczki
    ciepla. Kiedys wegiel kosztowal grosze, a u nas na slasku to juz
    wogole.. Nikt sie nie przejmowal zuzyciem.

    [...]
    > Nie rozumiem jednego: skoro ja, laik, wychwytuję takie błędy jak właśnie to
    > murowanie działówki do samej krokwi, to dlaczego doświadczona ekipa nie jest
    > świadoma takich błędów?

    Bo zanim Ty sie wprowadzisz i wychwycisz te bledy to zapomnisz kto Ci
    sciany murowal ;) Bedziesz zuzywal ta np. tone wegla wiecej na sezon,
    zupelnie nieswiadomy ze przez ich bledy moglbys zuzywac tone mniej.
    Zimne sciany bedziesz tlumaczyl "tak to ma byc" i juz.

    > A może to my inwestorzy jesteśmy przeczuleni? Skoro twierdzą, że działówka
    > dotykająca krokwi nie popęka to może faktycznie nie popęka? Oni mają
    > kilkunastoletnie doświadczenie, a ja dopiero się uczę...

    A jak peknie za 8 lat to co - bedziesz ich szukal i reklamowal? :-)
    Nawet nie skojarzysz ze to przez jakas krokwie bo jej nie bedzie nawet
    tam widac :) A jak ich znajdziesz i zareklamujesz to oni powiedza ze
    dom osiadl i to normalne ;-)
    pozdr.

    --
    Adam