  • Data: 2023-04-27 20:26:18
    Temat: Re: Same dobre wiadomsci dla fotowoltaikarzy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 27 kwietnia 2023 o 19:57:19 UTC+2 heby napisał(a):
    > Mi i Panu Kazimierzowi się nie wyłącza. Można zgadywać, jak to możliwe,
    > szczególnie, że u mnie już ponad 50% domów w okolicy jest z panelami,
    > niekóre po 10kWp, a napięcie ledwo co przekracza 230V w szczycie
    > produkcji, kiedy sam wpycham ponad 10kW w sieć i tak samo ze 30 domów na
    > około. Jak chcesz, służę wykresem, co 5sek napięciem chwilowym z każdej
    > fazy.
    > Nie rozumiem gdzie ta przewidywana katastrofa. Pan Zbigniew też chętnie
    > się dowie.
    >
    > Pewnie jakiś pechowiec na końcu druta podpięty pod wiejki trafo
> [...]
    Pamiętam jak na samochodach kiedyś poinformowałem że zabierają się do wdrożenia
    odcinkowego pomiaru prędkości. Wielu takich mundrusiow jak ty twierdzilo ze to
    niemożliwe. Upłynęło z pięć lat i niemożliwe stało się możliwe. Tak samo będzie z z
    fotowoltaika. Już działa drugi system rozliczeń. Za kilka lat będzie praktycznie
    jedynym. I nie będzie w tym żadnej złośliwości. Co najwyżej trochę szczęściu
    dopomogą. Latem węgiel tani a zimą drogi. 20% z kilowatogodziny to za mało żeby
    pokryc roznice ceny węgla i wyjść na zero.