eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSamochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak › Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
  • Data: 2021-11-08 21:28:36
    Temat: Re: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 7 listopada 2021 o 21:51:34 UTC+1 mant... napisał(a):

    > I tak się testuje nieszczelną klimę, napelniająć gazem z dodatkiem barwnika,
    świecącego w ultrafiolecie.
    > I przez analogie, do zbiornika LPG w samochodzie powinien być dodawany znacznik
    chemiczny, który by umożliwiał łatwą weryfikację szczelności, nieszczelności
    instalacji LPG, generując efekt fluorescencyjny po oświetleniu światłem UV

    ...bo czynnika chłodzącego (np. r134a) jest zazwyczaj ~0.5-1kg, jeśli ~połowa z tego
    ucieka w ~pół roku to trochę trudno wykryć którędy...
    Taki wyciek gazu można sobie spokojnie podarować, jeśli nie da się zmierzyć/zauważyć
    zwykłym czujnikiem, to na 100% nie jest niebezpieczny.

    >a zapalić ma się co, bo aku umieszczone sa pod cała podłogą kabiny i na aku litowych
    siedzi kierowca codzienni.
    >Z tego powodu nigdy nie kupię Tesli, bo jest wadliwa konstrukcyjnie.,
    >Ok, aku z tyłu, oddzielone od kabiny pasażerskiej kevlarem i w p0rzestrzeni
    wentylowanej.
    >Zapalą się aku, to odpadną i się spala, ale kierowca i pasażerowie pod ochroną i
    oddzieleni kevlarem od pożaru.

    łatwo się mówi(pisze), w takiej Tesli 3 aku waży ~pół tony, najlepsze miejsce z
    punktu widzenia trakcji to jak najniżej. Dodatkowo ładowanie/szybkie
    rozładowanie(ostra jazda) generuje b. dużo ciepła, więc potrzebna duża powierzchnia
    chłodzenia, dlatego wsadzili pod podłogę, a nie upchali do bagażnika, przy okazji
    likwidując przestrzeń ładunkowa, coś za coś...