    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Schody wejsciowe trojkatne.
    Date: Mon, 20 Jul 2009 19:47:21 +0200

    news:h41a32$hgt$1@news.interia.pl...

    > No to wiem, szukam jakiegos kompromisu narazie. Moze jakas mysl sie z tego
    > urodzi. :-)

    Jak szukasz kompromisu to wywieź kobitę na wczasy na czas budowania tych
    schodów, niech jej głupoty po głowie nie chodzą i rób standardowo
    prostokątne, ewentualnie w delikatny trapez tak jak Ci tu podpowiadają ;)
    Co do prostokątnych schodów, że wydają się za duże - w czasie budowy
    wszystko wydaje się zbyt duże. Jak przyjdą wykończenia to wizualnie będzie
    się to wydawać o wiele mniejsze, a duże i proste schody mają swoje zalety.
    Przyjdzie Ci coś wnosić do domu, nie mówię już o meblach, ale choćby jakieś
    walizki, bagaże czy wózek z dzieciakiem, albo (odpukać) jakiś wózek
    inwalidzki to duży i prosty spocznik ma swoje zalety. Warto jest też
    pomyśleć z boku o pochylni, po której będzie można wjechać wózkiem, bo
    obecne wózki dla dzieci potrafią swoje ważyć.
    Dobrze jak na tym spoczniku możesz wygodnie stać otwierając drzwi i zmieści
    się na nim jeszcze wózek czy kilka walizek. Przy schodach trójkątnych
    będziesz tego miejsca miał niewiele. Zona będzie zauroczona takimi
    trójkątnymi schodzami bardzo krótko, bo górę weźmie wygoda nad
    ekstrawagancją. Dom ma być wygodny i ergonomiczny, a nie na wystawę dla
    sąsiadów :)
    Na koniec jeszcze jedna rada. Jak chcesz małżonce zaimponować to pomyśl o
    ogrzewaniu schodów przy pomocy mat elektrycznych. Zimą największą zmorą są
    oblodzone schody i podjazdy. Potrafią się robić grube skorupy, które trudno
    jest rozłupać, a w trakcie łupania uszkadzają się płytki.