  • Data: 2014-02-03 16:35:51
    Temat: Re: Ściana szkieletowa - dodatkowe tłumienie dźwięków
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-02 09:37, Marcin N pisze:
    > Typowe ściany działowe szkieletowe mają ok 10 cm wełny mineralnej
    > między karton-gipsem.
    >
    > Chciałbym poprawić izolację akustyczną takiej ściany.
    > Czy lepiej podwoić grubości karton-gipsu po obu stronach wełny?
    > Czy lepiej dodać z 5 cm wełny? A może jedno i drugie? A może
    > jeszcze jakiś lepszy pomysł?

    Witam

    Szczerze mówiąc, nie bardzo wierzę w skuteczną izolacje ściany
    szkieletowej. Jak się tego uczyłem, poradniki zalecały ścianę
    ze słupkami ustawionymi mijankowo i izolacją przepuszczona raz
    z jednej, raz z drugiej strony słupka (coś jak na obrazku tutaj:
    http://www.diy-home-theater-design.com/staggered-stu
    d-wall.html )
    albo podwójną ścianę mocowaną na taśmach izolacyjnych - coś tak:
    http://www.cmsdanskin.co.uk/general-construction/aco
    ustic-wall-solutions/regupol-acoustic-isolating-stri
    ps/#
    Można też znaleźć poradniki izolacji akustycznej:
    http://archive.nrc-cnrc.gc.ca/obj/irc/doc/pubs/rr/rr
    219/rr219.pdf

    Osobiście uważam, że to wszystko to pic na wodę. Więc w moim
    budynku (na razie projektowanym, jeszcze nie zacząłem budowy)
    mam zamiar pogodzić się z kiepską izolacją między salonem a
    kuchnią, a ściany które szczególnie chcę wygłuszyć (ściany
    łazienki i WC) zamiast robić ze szkieletu drewnianego mam zamiar
    wymurować - i to raczej z bloczków Silka niż z cegły. Nie wiem
    jeszcze co zrobić ze stropem. Poważnie rozważam wylanie na stropie
    drewnianym wylewki żelbetowej; jak się to sprytnie zrobi, można
    nawet wciągnąć żelbet do współpracy z belkami drewnianymi.
    Oczywiście belki stropowe muszą być odpowiednio mocniejsze.

    Pozdrawiam,
    ŁK