    From: QbaB <q...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ścieki na działce pracowniczej
    Date: Tue, 10 Aug 2010 05:39:43 -0700 (PDT)

    On 10 Sie, 09:42, Rafał <r...@o...pl> wrote:

    > A da się tam wjechać szambiarką? Szczelne szambo będzie chyba
    > najbardziej cywilizowanym rozwiązaniem w takiej sytuacji. Jako że to
    > domek letniskowy to i szambo duże być nie musi.
    > Dodatkowo można pokombinować z jakąś studnią chłonną dla wody mniej
    > zanieczyszczonej np. prysznic. Zmniejszy to częstotliwość wywożenia szamba.

    Proponuje zrobic sobie szczelne szambo z dwóch (lub trzech) pojemników
    1000 litrowych (są tanie)
    Najlepiej je połaczyc rurą przelewową. W ten sposób otrzymasz dwie
    komory. W pierwszej będa się gromadzić grubsze osady i tam będa tez
    pracowac bakterie które dosypieesz a w drugim a tym bardziej trzecim
    zbiorniku będziesz miał wodę którą można podlać kwiatki albo zrobic
    prowizoryczny rozsącz.
    W najlepszym przypadku bedzie to bezobsługowe, a w najgoszym bedziesz
    musiał to opróżnić szambiarką raz na rok.
    Rura przelewowa najlepiej w kształcie odwróconego Y (gówna gałąż dla
    odpowietrzenia i wentylacji). Srednica 100mm spokojnie starczy.
    Najgorsze do zrobienia może byc jedynie szczelne wprowadzenie rur i
    przelewu w ścianki zbiornika.

    Pzdr
    QbaB