eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSkopana instalacja elektryczna - co powinienem zrobić? › Re: Skopana instalacja elektryczna - co powinienem zrobi??
    From: SkiMir <p...@M...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Skopana instalacja elektryczna - co powinienem zrobi??
    Date: Sun, 04 Mar 2012 11:35:32 +0100

    W dniu 2012-03-03 22:16, arek pisze:
    > Skopana jest niewiele - zamienione dwa przewody w dw?ch obwodach (tak mi
    > wychodzi) ale efekt jest taki, ?e na poddaszu mam jeden obw?d na 2 gniazdka
    > (przy ??ku w sypialni) i drugi na ca?? reszt? - 20 pozosta?ych gniazdek :(
    > I teraz nie bardzo wiem co robi?. Mog? dzwoni? do elektryka, ale nawet jak
    > si? nie dam mu sp?awi? i szybko przyjedzie to do wykucia s? cztery puszki i
    > mam absolutn? pewno?? ?e po wymianie tynk nie bedzie taki jak teraz. Mog?
    > te? wypru? przewody w miejscu w kt?rym si? krzy?uj? (zabetonowane ale jestem
> [...]

    Po pierwsze, to jak miało być zrobione?
    Po drugie, może jakoś specjalnie to nie będzie przeszkadzać, że masz 20
    gniazdek na jednym obwodzie bo np, będą tam podłączane urządzenia o
    małej mocy.

    Natomiast jeśli chodzi o przeróbkę - to żadnych lutowań ani łączeń w
    miejscach później niedostępnych nie rób. W wylewkach tylko ciągłe przewody.
    Może da się gdzieś rozdzielić ten dłuższy obwód i podłączyć go do tego
    krótszego tak aby wykonać to minimalną ilością prucia ścian. Tylko, że
    musiałbyś wiedzieć jak dokładnie położone są przewody. Piszesz, że
    dałoby się tak zrobić ale w tym miejscu będzie wylewka - to może
    przeciąć te przewody a ich końce wyciągnąć ponad wylewkę i w ścianie
    zrobić dwie puszki. Jak zrobisz puszki gdzieś nisko, zaraz nad wylewką
    to nie będzie się rzucać w oczy a i listwa przypodłogowa może to
    przykryć. Tyle, że trzeba uważać na zamoczenie takich puszek np. podczas
    mycia podłóg.

    Wniosek taki:
    Albo zostaw tak jak jest albo kombinuj :-)

    --
    M.