    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Skrzynka elektryczna na każdympiętrze?
    Date: Thu, 28 May 2009 00:07:55 +0200

    news:gvis1f$17d$1@news.onet.pl...

    > ,
    > A ja nie robiłem awaryjnego. U nas nie ma przerw w zasilaniu. A nawet jak
    > raz na 5 lat swiatło zgasnie na dwie godziny to sobie poradze jakoś.
    > A UPS po 5 latach to pewni i tak by nie zadziałał albo zadziałał na 5
    > minut

    Masz racje, ale... :-)
    Oswietlenie awaryjne u mnie powiazane jest z oswietleniem LED montowanym np.
    przy schodach, zakamarkach i tak sobie ozdobnie powiedzmy. Do tego dochodza
    pojedyncze "zarowki" LED w garazu, kotlowni, przejsciu miedzy nimi i holu.
    To sa miejsca, gdzie doprowazilem dodatkowo kabel 2 zylowy. Reszta i tak by
    byla, wiec wydumalem sobie skrzynke sterujaca tym, do tego doszedl jeszcze
    wlacznik czasowy wylaczajacy niektore obwody o okreslonej godzinie, a
    pozostale swieca sie cala noc po zalaczeniu czujnikiem zmierzchowym. Zanik
    zasilania powoduje wlaczenie oswietlenia komunikacji, zebym na ryj ze
    schodow nie spadl.
    Co prawda zaniki zasilania nie sa czeste, ale sie zdazaja, sa jeszcze burze
    i to najgorsza cholera. Koszt dolozenia kabla do czterech miejsc w sumie
    jakies moze 10m po zloty, zloty piecdziesiat/m odzalowalem. UPSy mam dwa z
    odzysku zupelnie gratis. Naprawa to wymiana akumulatora za jakies 40zl
    sztuka. Po pieciu latach znow wymienie akumulator, albo podlacze stary
    samochodowy, LED pociagnie pewnie dluzej jak nowy pojemnosci UPSowej. O ile
    latwo przychodzi mi adoptowanie sie do stanow dluzszych o tyle nienawidze
    gwaltownego braku zasilania przy okazji np. burzy i wymyslilem sobie, ze na
    taki luksus przy okazji robienia instalacji jeszcze mnie stac. Takie moje
    widzi mi sie i tyle, nic szczegolnego.

    Pozdro.. TK