    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 1 Oct 2013 07:16:30 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Śmieci cd.
    From: k...@g...com

    W dniu wtorek, 1 października 2013 15:21:15 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup

    .pl...

> [...]
    >
    > _dobrej_ (książki a nie kolorowe gazety) makulatury u nas płacą poniżej 2
    >
    > zł. Za zakrętki płacą niby sporo, ale jest ich na tyle mało kilogramów że
    >
    > wychodzą grosze. Pozostałych plastików nikt w okolicy nie chce nawet za
    >
    > darmo. Kilka lat temu dobrze płacili za folię, ale od jakiegoś czasu nie
    >
    > widzę nigdzie chętnych do jej skupu. Za darmo biorą i nawet sami podjadą jak
    >
    > jest jej kilkadziesiąt kilo (1m3).

    > Opłaty za segregowane są niższe nie dlatego że firma na nich zarabia tę
    >
    > różnicę ale dlatego by zachęcić ludzi do segregacji.

    Przestań pitolić. Śmieci to doskonały interes. Posegregowane przez producenta śmieci
    jest jeszcze lepszym interesem. A jak producent posegregowanych śmieci jeszcze za
    wywiezienie zapłaci to już finansowy raj się zaczyna. Piszesz że tworzywa sztuczne
    zostają spalone bo nie ma co z nimi zrobić. I że spalone nie przynoszą zysku. Sprawdź
    wartości opałowe tworzyw sztucznych. Wiele jest lepszych od węgla i zbliża się do
    benzyny. A są i takie co zostawiają wysokoenergetyczne paliwa płynne w tyle. Pył
    gumowy na przykład. Z powodzeniem był zastosowany w projekcie budowy wycieczkowego
    wahadłowca. Za paliwo rakietowe robił.