  • Data: 2014-02-25 16:24:38
    Temat: Re: Śmieci cd
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-25 07:51, Kris pisze:

    > A z drugiej strony jak masz tony śmieci po poprzednim właścicelu to nie domagaj sie
    od gminy żeby to zabrali w ramach umowy tylko zamów dodatkowy pojemnik, zapłać i
    wywiozą.

    O jakiej ty umowie piszesz?
    Z gminą nie ma umowy, bo umowa to jest co najmniej dwustronne
    oświadczenie woli na zasadzie całkowitej dobrowolności. Tu mieliśmy do
    czynienia z trybem nakazowym i brak jakiejkolwiek alternatywy.
    Poza tym w jaki sposób mam podpisać umowę o wywóz śmieci bez
    pośrednictwa gminy?
    Chętnie bym podpisał taką umowę z firmą wywozową i rozwiązał z gminą,
    ale z tego co wiem, obecnie po wejściu ustawy osoba prywatna nie ma
    takiej możliwości, aby podpisać umowę poza gminą.
    Czy może się mylę?
    Jeżeli jest taka możliwość to jeszcze dzisiaj załatwiam umowę i powracam
    do poprzedniego, bezproblemowego sposobu wywozu śmieci.
    Ponoć w przypadku, kiedy gmina się nie wywiązuje, mogę zlecić firmie
    wywozowej odebranie tych śmieci na koszt gminy. Tylko skoro u nas była
    awantura o opróżnienie dodatkowego pojemnika, który sobie zakupiła
    sąsiadka to jest to chyba mało realne. Awantura co prawda zakończyła się
    definitywnie opróżnieniem tego dodatkowego pojemnika, ale został wezwany
    z gminy urzędnik, który poinformował sąsiadkę, że nie może wystawiać
    dodatkowego pojemnika i że następnym razem firma wywozowa go nie opróżni.
    Niestety nie byłem świadkiem tej awantury i znam ją tylko z relacji tej
    sąsiadki.

    Powtarzam jeszcze raz w czym jest problem:

    Wójt zapewniał:
    - że na wszystkie sorty będą pojemniki plastikowe (jest jeden zbyt mały
    pojemnik + 4 worki foliowe)
    - że będą odbierane wszystkie śmieci, bo gminie zależy na tym, aby
    oczyścić wszystkie gospodarstwa ze zgromadzonych śmieci (nie odebrano mi
    plastikowych skrzynek)
    - że będzie można odwieźć do PSZOK wszystkie odpady (tylko 4 opony
    rocznie z samochodu osobowego)
    - że raz do roku gmina będzie organizowała zbiórkę śmieci
    wielkogabarytowych (nie było jeszcze ani razu)
    Jak widać rzeczywistość jest odmienna.