    Date: Mon, 10 Dec 2012 20:27:44 +0100
    From: wolim <n...@p...tu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Śmieci ile u kogo zapowiedziano

    W dniu 2012-12-10 18:57, scruffty pisze:

    > Tylko co ma ilość domowników do ilości śmieci? Małe dziecko potrafi
    > generować tyle pieluch, co śmieci 3 staruszków uprawiających ogródek. Więc
    > po co było zmieniać to co jest obecnie?

    Dlatego napisałem, że żadna z metod nie jest idealna.
    System został zmieniony, żeby walczyć z nielegalnymi wysypiskami, bo
    teraz nikomu nie będzie się opłacać wywozić śmieci do lasu.
    Też nie jestem zdania, że ta ustawa to było najlepsze rozwiązanie. Można
    było załatwić sprawę wywożenia śmieci do lasu w inny sposób. Ale mamy to
    co mamy i gminy muszą sobie z tym radzić. Ku ciekawości dodam, że jest
    bardzo dużo gmin, które mają podobne zdanie jak my i postanowiły
    oprotestować ustawę nie uchwalając stawek za wywóz. Efekt będzie taki,
    że to wojewoda będzie musiał narzucić z góry stawkę. Być może jest to
    protest, być może zagranie polityczne - zawsze będzie można zrzucić winę
    za wysokość stawki na wojewodę.

    > Obecnie jest konkurencja firm, jest
    > też opłata za wywieziony kubeł. Oczywiście oba powyższe wiążą się z
    > przekrętami firm które wywalają często śmieci gdzie się da, i użytkowników,
    > którzy robią dokładnie to samo. Tylko, że zamiast zmieniać system
    > należałoby zmienić przepisy i kary i trzeba byłoby oba egzekwować.

    Zaostrzanie kar nic nie da. Przestępca nie przejmuje się karą, bo nie
    przyjmuje do wiadomości, że będzie złapany. Jakby wiedział, że będzie
    złapany, to by nie łamał prawa.

    > Wodę przede wszystkim zatruwa przemysł. Oczywiście są miejsca gdzie jej nie
    > ma i pustynnienie nowych, ale to oszczędzanie to takie same mydlenie oczu
    > jak normy emisji gazów. W UE są i przez to np. nie opłaci się budować
    > dużych elektrowni węglowych. Na Ukrainie nie ma, dlatego Ukraina buduje
    > nowe elektrownie przy granicy z Polską, będzie sprzedawać prąd właśnie nam.
    > I oczywiście będzie tańszy niż nasz unijny. A przy zużyciu wody do celów
    > przemysłu w np. Chinach nasza woda do celów użytkowych to przysłowiowa
    > kropla w morzu.

    Zgoda. Mam takie samo podejście do tematu. Ale jesteśmy niewielkim chyba
    odsetkiem w społeczeństwie, którzy myślą podobnie, dlatego napisałem o
    tym oszczędzaniu wody... Po prostu wczułem się w rolę ekologów :) Choć
    wszystko w ramach rozsądku... u nas też czasami występują susze i
    lokalne braki wody. Wtedy zakazuje się m.in. podlewania ogródków.

    Pozdry,
    MW