    Date: Sat, 08 Feb 2014 00:28:19 +0100
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Śmierdząca ciepła woda

    Użytkownik Gregorius napisał:

    > Źródło się buduje tylko jakoś muszę dotrwać aż się do mnie dokopią.
    >
    > Za to widzę, że kolega w temacie wiec mam 2 konkretne pytania:
    > - czy odżelaziacz (napowietrzanie + złoże filtrujące) ma szansę coś pomóc?

    Raczej pogorszyć. Jak woda zawiera organike i flore bakteryjną to
    powolne przesaczanie przez złożę odżelaziacza może spowodowaćdodtkowy
    rozwój mikrobów. Chyba żeby zdecydowanie ponad wymagania podstawowe
    napowietrzać - za zapaszek odpowiedzialne są gównie bakterie beztlenowe.
    Ale to trzeba dobre parę razy więcej powietrza przez wode przepuścić niż
    to co do samego procesu odżelaziania potrzeba.

    > - jak na wymontowanie anody magnezowej zareaguje zasobnik z nierdzewki
    > (producent napisał, że zbiornik i wężownica INOX) + reszta instalacji.
    > Bardzo dostanie po dupie?

    Nierdzewka jest tylko trochę odporniejsza od stali czarnej - i to pod
    pewnymi konkretnymi warunkami. Podstawowym warunkiem jest nieobecność na
    powierzchni stali nierdzewnej tlenków żelaza. Każdy ślad stali czarnej
    na nierdzewce, czy też resztek rdzy ze stali czarnej, musi być usunięty
    bardzo dokładnie - ostatnim procesem jest na ogół trawienie kwasem
    azotowym lub preparatami go zawierającymi (rozmaite pasty i żele trawiące).
    W zbiorniku z czasem ossadzi ci się kamień kotłowy zawierający z całą
    pewnością jakąś ilość tlenków żelaza - więc i korozja nierdzewki,
    powoli, ale ruszy. I tu właśnie przydaje się elektroda magnezowa -
    zużywała się będzie wolniej jak w stali czarnej niecynkowanej, bo
    nierdzewka jednak wolniej koroduje , ale nierdzewkę zabezpieczy.

    --
    Darek