    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 6 Jan 2015 04:45:34 -0800 (PST)
    Subject: Re: Śmierdząca ciepła woda
    From: b...@g...com

    W dniu piątek, 7 lutego 2014 13:15:10 UTC+1 użytkownik Gregoriusx napisał:
    > Witajcie
    >
    > Mam problem z zapachem CWU - pachnie dość intensywnie i nieprzyjemnie
    > gotowanym jajem czyli jakieś związki siarki tam latają.
    > Badań H2O jeszcze nie robiłem, ale objawy wskazują, że ma dość sporo
    > żelaza (ale bez przesady - nie jest żółta. Eksperyment z litrowym
    > słoikiem napełnionym w 3/4 i porządnie potrząśniętym w celu
    > napowietrzenia po 2 dniach stania wykazał jakieś niewielkie kłaczki na
    > dnie) i jest cholernie twarda ("kamień" pod prysznicem rośnie w oczach).
    > Zimna woda nie ma nieprzyjemnego zapachu, woda podgrzana w czajniku nie
> [...]

    Ja mam innego rodzaju problem. Woda ma śmierdzący siarkowodorem zapach tylko z
    baterii termostatycznej pod prysznicem. Robiłem już wszystko wymieniłem anodę z
    magnezowej na tytanową i przeprowadziłem chemiczne oczyszczanie CWU. Nie śmierdziała
    tylko przez jeden dzień. Woda w samym zasobniku nie śmierdzi z innych kranów również
    nie. Śmierdzi tylko z baterii termostatycznej pod prysznicem i to tylko przez chwilę.
    Najpierw leci chłodna z rur, za chwilę zaczyna lecieć ciepła i zaczyna być czuć ten
    nie przyjemny zapach po chwili jest już jednak OK. Podejrzewam o problem baterię
    termostatyczną ale nigdzie nie mogę znaleźć podobnego przypadku. Mam kocioł
    kondensacyjny wraz z zasobnikiem CWU 100 l. firmy DieDietrich. Czy ktoś potrafi mi
    podpowiedzieć jak wyeliminować ten problem. Dodam, że cała instalacja jest nowa. Dom
    zamieszkały przez rok czasu.