    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar First day
    Date: Wed, 4 Nov 2009 11:41:54 +0100
    <hcbk47$4je$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hcbjch$acq$1@news.interia.pl>
    <hcbm1g$9g2$1@inews.gazeta.pl> <hcmq93$prr$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hcn46h$ltk$1@news.interia.pl> <hcn7l8$o1q$1@news2.ipartners.pl>
    <hco1gv$vtr$1@news.interia.pl> <hcos40$4va$1@news.interia.pl>
    <hcp33t$iq4$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hcpnvm$pqg$1@news.interia.pl>
    <hcpqk7$21rn$1@news2.ipartners.pl> <hcppjl$6v3$1@news.interia.pl>
    <hcpsle$22op$1@news2.ipartners.pl> <hcqjlj$auo$1@news.interia.pl>
    <hcrk1j$l6m$1@nemesis.news.neostrada.pl>

    news:hcrk1j$l6m$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Tak Ale ja wiem CO kupiłem.

    Co kupiles?

    > Czytałem to i masę innych prac. TYrzeba jednak podejśc do tego od strony
    > praktycznej której podczas testów brakuje.
    > 1. W słoneczny mroźny dzień kolektor pokryty jest szronem więc nie
    > pracuje. Owszem podczas testów w taki dzień rury zostaną odmrożone i
    > dopiero wtedy ustawione na stanowisku bo inaczej nie można by było
    > przeprowadzić przecież testu. W domu nie wyobrażam sobie jednak dymać na
    > dach i próbować to jakoś odmrażać bo skończy się pękaniem delikatnych rur.

    Tego nie znalazlem w tresci, zalozenia moze na wyrost? Pisali cos o
    doswiadczeniu rzeczywistym przez kilka miesiecy a nie o lataniu z suszarka
    do wlosow. Poza tym zamarzna jezeli juz to oba. Niby obieg mozna odwrocic,
    ale ile taki plaski bedzie mogl ogrzac przy duzym mrozie, jak sam jest
    studzony?

    > Prawda o użytkowaniu próżniowych jest taka. W zimie mają niby większą
    > sprawność ale korzyści z tego niwelują wspomniane wady. W lecie natomiast
    > sprawność płaskich jest górą
    > i to decyduje że rocznie z płaskich uzyskamy jednak więcej energii w
    > naszej strefie klimatycznej.

    W lecie nawet z pomalowanego na czarno duzego kaloryfera mozemy miec
    nadwyzke. Po co mi wiecej jak to co moge wykorzystac?
    Reszte pomijam, bo zawodowo sie tym nie zajmuje i na dobra sprawe mozesz
    napisac co chcesz a ja to zobacze pierwszy raz na oczy.

    > No właśnie kąt dachu może wynosić róznie 30, 45 stopni. Ja w ogródku mam
    > 50.

    Ale kat dachu to nie kat nachylenia kolektora.

    > Nie ma większego wpływu. Owszem jest taka praca która opisuje średnie
    > zachmurzenie danego regionu Polski ale nie są to jakieś skrajne róznice
    > chyba że ktoś porówna bardzo duże wysokości z nizinami.

    Wlasnie jest roznica wysokosci kilkaset metrow.

    Pozdro.. TK