  • Data: 2011-04-27 18:30:02
    Temat: Re: Solar -kat nachylenia
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ip8boh$keu$1@inews.gazeta.pl...
    news:ip7bv3$s47$1@news.onet.pl...
    > Tak sie przygladam tej dyskusji i powiem szczerze, ze zakladane przez
    > Ciebie
    > temp. uzysku sa ciut optymistyczne.
    > 1000 litrow wody ogrzac do temp. 80C to trzeba ok. 82 kWh. Zakladajac 8
    > godzin slonca i 5,28m^2 sumarycznej powierzchni kolektora, daje 1,94 kW z
    > 1m^2. To niestety nie na tej planecie.
    > http://www.sonergo.com.pl/strony/pomiary2.php

    > Moim zdaniem - duzy zbiornik (i odpowiednie wężownice do tego) to dobry
    > pomysł.

    Skąd w ogóle takie absurdalne założenie, że będę
    "resetował" codziennie temperaturę zbiornika?
    Ja uważam, że te 1000 litrów będzie się rozgrzewało
    z tydzień...

    W zbiorniku jako wężownicy użyję piątego kaloryfera,
    który mi został :).

    Cieszę się, że wyrażacie nadzieję, że zbiornik wytrzyma :).
    Dziś już pospawałem podpory pod solary (będą stały
    na ziemi, ale "budowla" ma ponad 220cm). Jutro przywiozę
    szyby i zaczynam to odpalać :P

    --
    Yozwig