  • Data: 2011-05-07 18:02:08
    Temat: Re: Solar -kat nachylenia
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:iq4009$d85$1@news.onet.pl...

    > Pytajac o przeplyw mialem na mysli roznice temp. miedzy kroccami kolektora
    > tj. wejsciem i wyjsciem, oraz temp. wody w zasobniku przy wyjsciu do
    > solara.

    Tej różnicy temperatur na razie nie można chycić,
    bo słońca nie ma ;). Jak pompa się bujnie to
    "przebija" całą baterię (4 kolektory poziome
    szeregowo) wodą o temperaturze aktualnej
    w zasobniku w ciągu paru minut. Poprostu na
    razie nastawiłem różnicę solar-baniak na 1`C,
    w związku z brakiem słońca a chęcią wypróbowania.
    No i pompa dojeżdża do tego 1`C i staje.
    Największa różnica jaką widziałem narazie to 60`C
    jak wymontowałem starą pompę (tą za słabą)
    i puściłem nową, a tak "bez światła" to kilkanaście
    stopni jest albo i 10... Sterownik "nie daje" tej
    różnicy się zwiększyć bo tak go ustawiłem na razie.

    --
    Yozwig