  • Data: 2009-07-12 22:30:28
    Temat: Re: Solary oplacalne czy nie re: zbiornik cieplej wody
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:b02117f5-1487-4b58-809c-

    >No, ale sa sterowane jednym termostatem, a nie dwoma niezaleznymi :)

    To niech Ci ten fachman wspawa jedna gilze do czujnika temp. ktorym bedziesz
    sterowa obie grzalki. Takie termostaty sa w sprzedazy, zreszta i tak mozesz
    sterowac jednym wbudowanym termostatem obie grzalki, tylko trzeba je
    elektrycznie razem spiac, no chyba ze zasialasz to roznymi fazami. Wtedy
    mozna dac przekaznik. Tak czy inaczej nie ma sie czym przejmowac moim
    zdaniem. Roznice w wyskalowaniu nie beda duze, a co ostatecznie zmieni, ze
    jedna grzalka wylaczy sie piec minut wczesniej od drugiej?

    >poza tania taryfe nocna :) Choc tak naprawde nie chce sie tez w
    >niepotrzebne koszta wpedzac, bo docelowo to pompa ciepla bedzie grzala
    >do tych ~50C, a tylko wyzej juz grzalka :)

    Czyli tylko 20 stopni. Powinno dac rade byle co. Jezeli nie bedzie to
    rozwiazanie docelowe to wg. mnie szkoda na to pieniedzy.

    Pozdro.. TK