  • 1. Data: 2009-06-30 09:12:45
    Temat: Solary opłacalne czy nie re: zbiornik ciepłej wody
    Od: "firma" <h...@o...pl>

    Ja też pozwole się wtrącić wedłg mnie kolega Jackare ma całkowitą słuszność
    co do tego że kolektory sa całkowicie ale to całkowicie nieopłacalne biorąc
    pod uwage nasz klimat i cenę zakupu kolektorów , ale za to jest to komfort
    bo nie trzeba stać przy piecu i palić latem i to prosta przyczyna dlaczego
    ludzie kupują kolektory a to że myslą że oszczędzaja to już inna bajka , bo
    oszczędności nie ma zakup kolektorów które nie sa tani(jednorazowo około
    10000zł) , glikol którego tez jest trochę i tani nie jest , pozatym koszt
    energi elektrycznej który zużywa pompka( co miesiąc) , koszt wykonania
    instalacji (jednorazowy),koszt energi elektrycznej zuzywanej przez grzałkę
    do dogrzania wody ( i tu własnie jest ta ułuda bo nikt nie patrzy na prace
    grzałki , prosze ją wyłączyć i zobaczycie państwo że dni w które kolektory
    nagrzeją wode do 60 stopni to jest w roku około trzydzieści a reszta to
    dogrzewanie )Prosze zwrócić uwage że woda grzeje się cały dzień , przeważnie
    wieczorem ją zużywamy , no i cała noc grzłka ja grzeje , a w dzień jest
    tylko utrzymywana temperatura przez słońce.
    Pozdrawiam i życze dużo zdrowego rozsadku i polecam samą grzałkę elektryczną
    do bojlera i wyjdzie dużo dużo taniej
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-06-30 14:19:41
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    jaka grzałka? ja nie mam a temp ponad 80st

  • 3. Data: 2009-06-30 15:49:45
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Ja też pozwole się wtrącić wedłg mnie kolega Jackare

    Na Jackare sie nie opieraj bo on sie majtnął.

> [...]
    > 10000zł) , glikol którego tez jest trochę i tani nie jest , pozatym koszt
    > energi elektrycznej który zużywa pompka( co miesiąc) , koszt wykonania

    Tak generalnie wiekszosc instalacji sie nie oplaca ale nie dlatego ze slonko sie
    nie oplaca a dlatego ze same instalacje sa zle projektowane.

> [...]
    > wieczorem ją zużywamy , no i cała noc grzłka ja grzeje , a w dzień jest
    > tylko utrzymywana temperatura przez słońce.

    Bardzo kiepska taka instalacja. Tak jak pisalem wyzej to nie wina slonka.
    U mnie solar samorobka jest w stanie obsluzyc dziennie 3 osobowa rodzine w
    okresie letnim.

    > Pozdrawiam i życze dużo zdrowego rozsadku i polecam samą grzałkę elektryczną
    > do bojlera i wyjdzie dużo dużo taniej

    W zaleznosci od obranej strategii rada jest sensowna ale nie oznacza to ze
    solary sie nie oplacaja.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 4. Data: 2009-07-01 07:45:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    firma wrote:
> [...]
    > Pozdrawiam i życze dużo zdrowego rozsadku i polecam samą grzałkę
    > elektryczną do bojlera i wyjdzie dużo dużo taniej

    dużo mitów i faktów i demagogii.

    1. jak ktoś ma piec na węgiel to jest spory zysk, bo podgrzewanei wody w
    pisu stalopalnym w lecie jest mało opłacalne.
    2. glikol się wlewa i jest, trzeba go ew wymieniac co jakiś czas.
    3. pompka zużywa bardzo mało energii i pracuje tylko podczas podgrzewania
    wody.
    4. grzłak aelektryczna to problem, ale konieczność gdy mamy kocioł
    stałopalny, jednak gdy mamay kocioł gazowy to wodę dogrzewamy gazem.
    5. woda ma sie nagrzać przez cały dzień i nawet powinna wystarczyć do rana.

    sama grzałka nie wyjdzie taniej

  • 5. Data: 2009-07-01 08:21:26
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > firma wrote:
    > 1. jak ktoś ma piec na węgiel to jest spory zysk, bo podgrzewanei wody w
    > pisu stalopalnym w lecie jest mało opłacalne.

    Dlaczego tak uważasz?

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-07-01 08:29:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:

    > Dlaczego tak uważasz?

    a co jest super opłacalne?

    Jednorazowe nagrzanie dużego zasobnika jest średnio opłacalne. szczególnei
    ze straty energi są tym więsze im masz wyższą temperaturę w zasobniku.

  • 7. Data: 2009-07-01 08:34:01
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > a co jest super opłacalne?
    >
    > Jednorazowe nagrzanie dużego zasobnika jest średnio opłacalne. szczególnei
    > ze straty energi są tym więsze im masz wyższą temperaturę w zasobniku.

    Jest to trochę uciążliwe to prawda- codziennie rozpalać.
    Ale do nagrzania zasobnika do tem65st c wystarczą DWA polana drewna
    Wiec koszty naprawdę niewielkie.
    Solary zaś ekonomicznie nieuzasadnione ale wygoda spora. Ale cena ich spada
    sukcesywnie więc jest to dobry kierunek.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-07-01 08:36:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:

    > Jest to trochę uciążliwe to prawda- codziennie rozpalać.
    > Ale do nagrzania zasobnika do tem65st c wystarczą DWA polana drewna
    > Wiec koszty naprawdę niewielkie.

    jakiego zbiornika? chyba 60 litrów? ile razy dziennie musisz ten zbioronik w
    normalnej rodzinei podgrzewać?

  • 9. Data: 2009-07-01 08:47:07
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > jakiego zbiornika? chyba 60 litrów? ile razy dziennie musisz ten zbioronik
    > w normalnej rodzinei podgrzewać?

    Zbiornik 150litrów rozpalam w kotle ok 19tej.
    Wieczorna kapiel(3 osoby). W kotle ciagle sie pali wiec na bieżąco dogrzewa
    zasobnik.
    Ok 21 zatrzyumuję kocioł. Zasobnik pełny jest nagrzany. Jest dobrze
    zaizolowany wiec starczy żonie ciepłej wody na drugi dzień do mycia naczyń,
    sprzatanie itp.
    Jak są odłączone grzejniki, podłogówka itp i grzejesz tylko CWU to uzyskanie
    na kotle 65st.C zajmuje dosłownie kilkanaście minut.
    Można drewna nałozyc więcej i wtedy bedzie w kotle paliło się cał a dobe.
    Grzejąc tylko CWU nadmuch w kotle włacza sie baaardzo rzadko. Musze wręcz
    mieć ustawiony czas przedmuchu co kilkanaście minut aby ogień nie gasł.

    Krzysiek

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-07-01 08:56:57
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Jest to trochę uciążliwe to prawda- codziennie rozpalać.

    Zwlaszcza ze latem dupniasto sie rozpala.

    > Ale do nagrzania zasobnika do tem65st c wystarczą DWA polana drewna
    > Wiec koszty naprawdę niewielkie.

    Nie wiem co to dwa polana, ale z cala pewnoscia drogo to nie wyjdzie. Mam u
    siebie podobnie i nie rozpalam co dziennie. Dym w calej chalupie latem
    skutecznie do tego mnie zniecheca, podobnie jak widze jest u mojego
    budowlanego sasiada. Do tego cieplo rozchodzace sie z kotla przy 30
    stopniach jak dzis nie jest milym doswiadczeniem. Zapewne w oddzielnej
    kotlowni bylo by znacznie lepiej, no ale tu takiego komfortu nie mam. A
    zatem co dzien wieczorem wlaczam grzalke w bojlerze ok. 120 L. Woda
    nagrzewana jest do temp. wystarczajacej powiedzmy i do rana zostaje jej nie
    wiele. Nie ma mowy o korzystaniu z cieplej wody caly dzien przy takim
    ukladzie nagrzewajac ja tylko raz dziennie, moze jakby w bojlerze
    "przechowywalo" by sie ukrop. Nagrzanie wody drewnem by moc korzystac z tego
    w sposob komfortowy caly dzien wymaga jak sadze duzego zasobnika, pewnie
    podobnego jak solarny, a to tez moze juz nie byc dwie cos tam.

    > Solary zaś ekonomicznie nieuzasadnione ale wygoda spora. Ale cena ich
    > spada sukcesywnie więc jest to dobry kierunek.

    Przede wszystkim trzeba przemyslec wszystko w odpowiednim momencie.
    Dostawianie tego do istniejacej instalacji wydluza okres zwrotu rzecz jasna.

    Pozdro.. TK