    Subject: Re: Sposob na sk***syna z kosa spaliowa
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: wolim <n...@p...tu>
    Date: Mon, 7 Sep 2015 08:44:29 +0200

    W dniu 2015-09-06 o 22:57, ToMasz pisze:

    > Niemniej jednak, poruszana sprawa moim zdaniem, ma szanse na pozytywne
    > załatwienie, tylko i wyłącznie wtedy gdy Maciek udowodni że tą samą
    > pracę można wykonać ciszej i taniej, że próbował się porozumieć i dostał
    > kopa w d... Bo to wskazuje na umyślne i złośliwe działanie, a samo
    > ścinanie roślin jest "przykrywką".

    To jest esencja całej sprawy. Jeśli gość robi to umyślnie i na złość, a
    tak z całej relacji (co prawda jednostronnej) wynika, należy mu się
    mandat. Przyczyna może być też inna - koszący jest typowym "Januszem",
    który wyrywa się z bloków w klapkach i kosi, aż mu pot wyjdzie na czoło,
    bo "to jego! i nikt inny mu tu nie będzie kosił". Wtedy też należy się
    mandat, za głupotę.

    Moi drodzy, jakbym miał sąsiada, który codziennie przez kilka godzin pod
    moim płotem warczałby kosiarką, to by mnie szlag trafił. Was też, ale
    się spinacie, że to słuchający jest tym złym. A jakbyście mieszkali w
    bloku i dzień w dzień popołudniami ktoś by Wam napierdalał, że tak
    sparafrazuję Miałczyńskiego, wiertarką po ścianach, bo ma takie hobby?
    Niby mu wolno, bo w/g większości tu piszących, ma prawo robić w swoim
    domu co chce.

    Oczywiście, nie mam nic przeciwko normalnym ludziom, którzy dbają o
    swoje trawniki. Niech je sobie koszą, ale jeśli ktoś jest idiotą lub
    złośliwcem, powinien zostać napomniany. Nie zapominajmy, że żyjemy w
    społeczeństwie i należy też stosować się do pewnych norm i praw
    społecznych, nawet jeśli niepisanych. Sądy i policja nie interpretują
    literalnie prawa, więc jeśli się udowodni, że gość robi to złośliwie lub
    z premedytacją, wymierzą mu karę. Pojawia się natomiast kolejne pytanie
    - czy warto przez głupotę sąsiada robić sobie z niego wroga i szczuć
    aparatem sprawiedliwości?

    Pozdrawiam,
    MW