  • Data: 2009-08-20 08:25:56
    Temat: Re: Sposób na tani zbiornik - odzysk ciepła ścieki
    Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    No nie wiem, czy taka nieopłacalna.
    Ja miałem pare lat temu taki patent:
    Dwa stare bojlery, mały i duży pospawałem tak, że mały był wewnątrz. Do
    dużego wlewały się ścieki z pralki, wanny i kuchni a przez mały szła woda
    wodociągowa. W zimie było czuć wyraźną różnicę, gdy zimna woda z wodociągu
    zamiast 5 stopni miała nawet ponad 20 o ile było po praniu albo po kąpieli i
    miała się z czego nagrzać.
    Nie potrafię porównać w złotówkach, bo miałem wtedy bojler elektryczny a po
    remoncie wywaliłem mój wymiennik i założyłem gaz. Niemniej na pewno było to
    coś z niczego, bo wymiennik kosztował mnie tylko kilka dni roboty.
    Jacek