    From: "newsrider" <a...@b...w.podpisie>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Spotkanie z architektem - pytania
    Date: Sat, 27 Jun 2009 22:02:55 +0200

    Użytkownik "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu> napisał w
    wiadomości news:h24spc$mf$1@news.onet.pl...
    > Witam serdecznie.
    >
    > Miesiac temu obdzwonilem chyba ze 100 biur architektonicznych i
    > wytypowalem faworyta.
    > Zakres cen wykonania projektu dla mojego szkicu wynosil od 6 do 50 tys
    > zl :)
    > Teraz pytania: na co mam sie przygotowac podczas rozmowy z architektem
    > i o co sie pytac architekta w czasie spotkania?

    Powinieneś wiedzieć że projekt architektoniczno-budowlany a projekt
    wykonawczy to dwie różne bajki. Jak będziesz miał projekt
    architektoniczno-budowlany to możesz wystąpic o pozwolenie na budowę -
    ale wcale to nie oznacza że tą budowę bedziesz w stanie rozpocząć.
    Zawartość projektu architektoniczno-budowlanego może być dość lakoniczna
    i to zgodnie z lierą prawa. Aby móc prowadzić budowę potrzebujesz
    projektu wykonawczego.
    Przykład: schody żelbetowe. W projekcie architektoniczno-budowlanych nie
    ma obowiązku zamieszczania rysunków konstrukcyjnych takich schodów -
    skąd kierownik budowy ma wiedzieć jak zazbroić takie schody ? Uważaj też
    na projekty "gotowe" które trzeba później adaptować. Adaptacja
    posadowenia budynku w trudnych warunkach gruntowych może więcej
    kosztować niż cały "gotowy" projekt - dotyczy to głównie projektów
    sprzedawanych na odległość. Po adaptacji zwykle pierwszy projektant
    uchyla się od nadzorów autorskich twierdząc że ktoś ten projekt zmienił
    i nie ponosi już za to odpowiedzialności. Projektant który adaptował
    twierdzi zaś że dotyczą go nadzory tylko w zakresie wykonanej adapracji.