eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie › Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
    <8...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <7...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <e...@g...com>
    Date: Sun, 22 Jan 2017 13:57:15 +0100

    Lisciasty napisał:

    > To może faktycznie jest nisza na rynku :> Tylko pytanie, czy taki
    > soft miałby jakieś większe grono odbiorców, poza pewnym procentem
    > fanatyków liczenia kilowatów...

    Nawet do głowy by mi nie przyszło, żeby podejmować próbę sprzedaży!
    Ale roboty przy tym tak niewiele, że nawet dla siebie warto. Jeśli
    jest potrzeba. Natomiast fanatyzm nigdy nie idzie w parze z mądością
    i zdolnością pojmowania -- wytłumaczyć takiemu, że program, który
    jako wynik podaje 3900-4800 kW jest lepszy od tego, co z precyzją
    napisze 4013,27 kW, to zadanie ponad moje siły. Nie warto próbować.

    > No a tutaj to już wtopa faktycznie, bo to jest bardzo cenna informacja.

    Ale czarno na białym daje najważniejsze dane do dalszych szacunków.
    Kilkanaście stron kolorowego na białym jest wtedy na nic. Za taki audyt
    nie można wiele zażądać, więc cena tej informacji może być ujemna.

    > No nie do końca się zgodzę, bo inne elementy budynku też są ważne,
    > a zagadnienie jest jak zaoszczędzić na ogrzewaniu, a nie ile się
    > zaoszczędzi obkładając styropianem. Bo równie dobrze może wyjść,
    > że lepiej w ogóle nie obkładać bo mur gruby jak w zamku, ale wrzucić
    > ciężarówkę wełny na poddasze lub wymienić okna od północy czy co tam
    > jeszcze jest do ruszenia.

    Jaka jest ściana bierutowska, to z grubsza wiadomo. Niektórzy nawet
    wiedzą dokładnie, co do miliwata (w audycie przyjęto 1,377 W/m2K).
    To się jednak kwalifikuje do szybkiej interwencji. Natomiast co do
    stropu, to już tam sporo wrzucono kilka lat temu przy adaptacji
    poddasza. Tyle że ślady zatarto i wymacać się nie da. Audytorowi to
    nie przeszkodziło, by liczyć również zyski z inwestycji w wełnę na
    strychu. Jasne, że gdyby zapytał, to by mu ktoś powiedział, że błądzi.
    Ale nie po to jest audytorem, by pytać niefachowców.

    Jarek

    --
    Święte słowa, że kogo Pan Bóg chce ukarać, temu najpierw rozum odbiera!
    No i co ten wiercipięta miał w sobie z rewizora? Nic! Ani tycio! A wszyscy: