  • Data: 2014-07-28 20:37:46
    Temat: Re: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-28 13:36, Myjk pisze:
    > Mon, 28 Jul 2014 13:30:27 +0200, Ghost

    > Ale piksel Plazmy świeci tylko jak musi, a piksele w LCD świecą ZAWSZE, i
    > WSZYSTKIE.

    Zawsze to podświetlane były LCD, które były podświetlane świetlówkami.
    Technologia podświetlania LED w technologii LCD była wprowadzana w celu
    wygaszania zbędnego podświetlenia.
    Kiedyś technologia LCD z podświetleniem LED dzieliła ekran na kilka,
    kilkanaście pionowych pasów, a podświetlające diody LED znajdowały się
    na krawędziach. Była to technologia Edge LED. Kiedy w danym pasie miało
    być czarne tło to dany pasek LED-ów był wygaszany w celu poprawienia
    czerni oraz uzyskaniu większej oszczędności energii.
    Obecnie jednak coraz więcej produkowanych obecnie LCD z podświetleniem
    LED podświetlane są polowo tzn. podświetlana jest grupa pikseli od
    spodu. Takie podświetlenie obejmuje grupę kilku-kilkudziesięciu pikseli.
    W najnowocześniejszych technologiach Full LED, jedna dioda podświetla
    jeden zestaw pikseli. Ta technologia co prawda jest jeszcze kosztowna,
    ale stopniowo tanieje, a już dawno pozostawiła technologię plazmową w
    tyle. Telewizory z pełnym podświetleniem LED mają czerń o wiele lepszą
    od technologii plazmowej, ponieważ w porównaniu do technologii
    plazmowej, dzięki polaryzatorom, prawie w ogóle nie odbija światła
    zewnętrznego. W przypadku technologii plazmowej, powierzchnia ekranu nie
    jest czarna, ale szara, a zewnętrzne światło zostaje odbite od
    luminoforu. Natomiast wygaszony ekran LCD jest prawie idealnie czarny,
    co oznacza, że powierzchnia LCD prawie w ogóle nie odbija światła
    zewnętrznego. Dodając do tego większą jaskrawość technologii z pełnym
    podświetleniem LED powoduje, że technologia LCD z pełnym podświetleniem
    LED posiada czerń lepszą jak plazma, wielokrotnie lepszą jaskrawość i
    kontrast.
    Czas reakcji i odświeżanie są już na tak wysokim poziomie, że nawet przy
    najszybszych ruchach na ekranie, nie widać różnicy pomiędzy TV LCD z
    podświetlaniem LED, a plazmami.