  • Data: 2010-08-24 20:42:11
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania - umowa przedwstępna
    Od: NotBear <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-08-23 06:15, spp wrote:
    > nie do końca rozumiem potrzebę sprawdzania historii własnościowego prawa
    > do lokalu;

    Dla lepszego samopoczucia?
    "Moj" sprzedajacy mial np. podpisana umowe przedwstepna, z ktorej w
    porozumieniu z druga strona zrezygnowal. Odpowiednie wnioski znajdowaly
    sie w KW. W przypadku mieszkania bez ksiegi musialbym polegac na jego
    oswiadczeniu. Czy to mnie lepiej zabezpieczylo - nie jestem pewien - ale
    spalem spokojniej.

    > Dlaczego 'musi'?

    Tu byl skrot myslowy - zalozylem typowy dla mnie przypadek, gdy
    mieszkanie kupowane jest za kredyt.

    > A o wyższej opłacie notarialnej za transakcję z KW (z samego tytułu
    > istnienia wyodrębnionej własności) nie wspominasz?

    Ja pisalem jedynie o zalozeniu KW dla spoldzielczego prawa wl. a nie o
    wyodrebnianiu lokalu.

    Fakt, roznica w koszcie aktu jest gdy porownamy spoldzielcze prawa wl. z
    wlasnoscia odrebna. Zapomnialem o tym wspomniec. Ale ta roznica jest
    naprawde niewielka gdy zsumuje sie wszelkie koszty zwiazane z
    transakcja. Szczegolnie, ze ostatnio notariusze coraz chetniej negocjuja
    stawki.

    --
    NotBear