eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieStacje uzdatniania wody - macie jakieś doświadczenia z tymi urządzeniami? › Re: Stacje uzdatniania wody - macie jakieś doświadczenia z tymi urządzeniami?
    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Stacje uzdatniania wody - macie jakieś doświadczenia z tymi
    urządzeniami?
    Date: Tue, 02 Nov 2010 09:22:24 +0100

    Dnia 02-11-2010 o 08:53:23 Bartek <b...@o...pl> napisał(a):

    > Witam
    > Ponieważ mam w domu wodę z własnej studni, muszę zastosować filtry,
    > stację uzdatniania wody itd.
    > Nie chodzi tu tylko o zmiękczanie, ale odżelazianie i odmanganianie.
    To masz 'trudną' wodę. Ja mam tylko za twardą, tzn mam lepszą niż mineralna
    bo Muszyna wysokozmienralizowana ma Ca+Mg=351mg/l a ja mam 369mg/l :)
    Ale do rzeczy, uzdatnianie całej wody jest bez sensu, ja uzdatniam
    tylko do zmywarki i mam wydzieloną instalację ana niej obudowę filtrową 10"
    a w niej wkład zmiękczajacy, tak jest najtaniej i najprościej.
    W twoim przypadku zrobiłbym podobnie, wydzielić z instalacji wodę do picia
    czyli kuchnia ew zmywarka i ją czyścić, reszta do mycia czy ubikacji
    może być taka jak jest, mam oczywiście nadzieję że ta zawartość manganu
    nie jest trująca, np do mycia zębów w dłuższym czasie, a żelaza nie ma tyle
    że plamy zostają, bo jeżeli tak to odżelaziać i odmanganiać całą wodę
    a zmiękczać tylko do zmywarki.
    Ale jeżeli są takie problemy z wodą to czy nie da sie podłączyć do
    wodociągu.

    --
    Pozdr
    JanuszK