    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Stara pod?oga z nieck?.
    Date: Thu, 7 Feb 2013 09:16:35 +0100

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    news:keuf3u$nvo$1@mx1.internetia.pl...

    > Idea szczytna, ale widziałeś gdzieś kiedyś praktyczne udane wykonanie
    > takiej misji?

    Nie raz i nie dwa.

    > Jakoś mi się nie wydaje by się udało, choć sam próbowałem podobnie
    > zrobić - nie ma szans by wydłubać stare gwoździe ze starych desek,
    > wielokrotnie zaszpachlowane/zamalowane/zadeptane i "wpadnięte". Ani
    > młotkiem ciesielskim (takim do wyciągania gwoździ), ani przez rozwiercanie
    > (nie wiem jak sobie wyobrażasz trafienie i stabilne wiercenie w
    > pokrzywionym łebku gwoździa?)

    Roznie bywa. Nie zawsze jest pokrzywiony na tyle, ze nie da sie rozwiercic.
    Generalnie wiertlo dobiera sie tak, zeby jego srednica byla wieksza od
    srednicy gwozdzia i mniejsza od lebka. Przeciez nie rozwierca sie calego
    gwozdzia az do legara.

    > nie szło usunąć na tyle gwoździ by bezboleśnie i bez zniszczeń deskę
    > podnieść. Może co 3cią, 4tą deskę uda się "mało zniszczyć" ale ułożyć z
    > nich podłogi - to już się nie uda.

    Oczywiste jest, ze nie uda sie wszystkiego uratowac. Najgorsza jest pierwsza
    deska, bo nie ma jak jej podwazyc. Po jej usunieciu mozna podkladac lapke
    pod kolejne deski.

    Pozdro.. TK