  • Data: 2012-10-29 20:06:03
    Temat: Re: Sterowanie ogrzewaniem sterownik z g?owicami
    Od: dddddd <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-29 18:48, Kris pisze:

    > Różnica w kosztach będzie praktycznie nieodczuwalna

    no nie wiem, jako że mam remont i dopiero wczoraj zdążyłem założyć jeden
    z grzejników - dogrzewałem pomieszczenie grzejnikiem elektrycznym
    bodajże 2kW. Nie mierzyłem temperatur, ale pomieszczenie wielkości
    łazienki nagrzewało się bardzo szybko, jako że nie potrzebowałem tam
    ciepła cały czas to przed wejściem włączałem grzejnik na 2 lub 3 bieg, a
    w pozostałym czasie pracował na 1 biegu utrzymując kilkanaście (nie wiem
    ile ale chyba ok. 15-16) stopni. Nagrzewało się bardzo szybko, prawie że
    równie szybko wychładzało. Wniosek z tego taki że jak ściany nie
    nagrzane to chwilowe wpompowanie większej ilości ciepła nagrzeje
    pomieszczenie i nie ma potrzeby grzać cały czas. Sądzę że jakbym chciał
    utrzymać tam non stop np. 20 stopni to różnica byłaby spora - tyle że
    tego pomieszczenia używam sporadycznie, łazienka użytkowana jest częściej...

    Lukasz