  • Data: 2012-10-29 21:44:47
    Temat: Re: Sterowanie ogrzewaniem sterownik z głowicami
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:k6mfdq$uvq$1@news.task.gda.pl...

    > ale on chce aby pompa pracował tylko wtedy gdy jest zapotrzebowanie na
    > ciepło.
    >
    > zawór wyrównawczy załatwia problem zamkniętych zaworów ale nie latania
    > pompy po próżnicy.

    To jest jakies dla mnie przekombinowane. Pompa sie wylacza kiedy w jadalni
    robi sie cieplo. Skutkuje to wychladzaniem sie innych pomieszczen. Toz to
    jak drut zle dobrane miejsce do mierzenia temperatury.

    > tutaj rozwiązaniem była by kontrola temperatury powrotu i sprytny
    > sterownik pompy pracujący wg algorytmu.
    >
    > co jakiś czas włączam pompę na chwilę i sprawdzam temperaturę powrotu, gdy
    > jest podobna do zasilającej to wyłączam pompę i dalej czekam, gdy Tp jest
    > niższa niż zasilania to wtedy pompa kontynuuje prace aż tp zbliży sie do T
    > zasilania.

    Tylko, ze to samo zrobi sam termostat pokojowy zamontowany w chlodniejszym
    pomieszczeniu. W jadalni glowica zamknie przeplyw, to samo w innych
    pomieszczeniach, az w koncu termostat pokojowy zwany sterownikiem rozlaczy
    pompe wg. wskazania chlodnego pomieszczenia.
    Mam wrazenie, ze gotowe rozwiazania sa sprzed naszej ery a tu szuka sie
    tylko komplikacji.

    Pozdro.. TK