  • Data: 2009-08-28 20:16:31
    Temat: Re: Sterowanie podlogówk?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:op.uzdzsjr36j1rgy@laptop-adaml...
    > Dnia 28-08-2009 o 19:42:54 Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):
    >
    > <ciach>
    >
    > skoro już tak obszernie opisałeś całość, to powiedz mi jeszcze, czy od
    > powrotu drabinki powinno iść zarówno na podłogówkę i do kotła, czy tylko
    > na podłogówkę? Wydaje mi się, że korzystniej będzie na powrocie dać
    > trójnik...

    Szkoda, ze specjalisci sie nie odezwali i musze sam gnebic ten temat, a to
    nie moja dzialka. Nauczylem sie co nie co na wlasnej budowie i mialem sporo
    przemyslen. Co do szczegolow powinienes pytac raczej ludzi z branzy, tylko
    nie takich co RTL montuja na zasilaniu. :-)
    Nie mniej jedkak, zeby nie bylo ze poleglem, to nie wydaje mi sie zeby ten
    trojnik wiele zmienil. Podstawowa funkcja grzewcza to chyba jednak
    podlogowka. Drabinka moim zdaniem nie powinna rozgrzewac sie zbytnio, bo w
    dotyku moze byc to nieco przykre. Glowica termostatyczna na drabince i tak
    odetnie zasilanie podlogowki, wiec z tej strony nie da sie tym oddzielnie
    sterowac. Mozna by sprobowac oddzielnie podlogowka patentem jaki podales
    tyle ze trzeba bylo by kryzowac powrot z drabinki do kotla z uwagi na
    mniejsze opory przeplywu. Po co oddcinac sama podlogowke to musisz sobie
    odpowiedziec sam, ja nie bardzo widze w tym sens. Lepiej miec ciepla podloge
    niz zimna i ciepla tylko drabinke.

    Pozdro.. TK