  • Data: 2009-08-31 13:22:32
    Temat: Re: Sterowanie podłogówką
    Od: Andrzej <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 31 Sie, 11:16, Rentier <f...@g...com> wrote:
> [...]
    _ukladem_mieszajac...

    > No tak, cena...Nie wiem,czy dobrze myślę, czy nie moznaby zastosować
    > analogii do termostatu grzejnikowego? Wystawiam gdzieś głowice, reszta
    > na kapilarze.
    > Abstrachując od bezwładnosci płyty, kocioł na oslep bedzie walił weń
    > te 40kilka stopni.Wolałbym sobie jakos nastawic temp docelową
    > pomieszczenia i to pod ręką, zamiast biegać do kotła.

    > No tak, ale pamietać trzeba,zeby nie przekroczyć 100mb rury..

    > Jasne, jasne, ale rady grupowe, to spore podbudowanie teoretyczne do
    > dyskusji z instalatorem.

    Czytałem tą cała dyskusję i zastawiam się nad taką opcją, jesli mamy
    załózmy małą podłogówkę np. 10 mkw sterowaną zaworem RTL i dodatkowo
    grzejnik z zaworem termostatycznym (wyczytałem że podłogówka nie
    sprawdza się w małych pomieszczeniach ze wzgledu na wydajność 80W/mkw)
    to czy nie nastapi samoregulacja temparatury w pomieszczeniu?? Bo
    jeśli piec będzie grzał już jakiś czas to podłogowka nagrzeje sie do
    zadanej temperatury i będzie dawać określoną stałą ilośc ciepła a
    grzejnik z zaworem bedzię się włączał w zalezności od potrzeby
    (temperatury w pomieszczeniu). Czy jest jakiś błąd w moim rozumowaniu?
    dopiero zaczynam czytac, orientować się w temacie ;)