    From: tofik <e...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Stonehenge
    Date: Fri, 10 Sep 2010 02:50:45 -0700 (PDT)

    On 10 Wrz, 11:19, "johnny" <j...@p...pl> wrote:
    > Użytkownik "tofik" słusznie zauważył:

    > Aaaaa dokładnie! Taka koncepcja ogrodu ma sens jedynie na większym obszarze
    > i musi byc uwzględniona juz na etapie projektowania. Mnie bardziej chodzilo
    > o to, ze właściciel takiego ogrodu musi miec naprawdę jaja, bo czegoś
    > takiego to w życiu nie widziałem. Ogród naprawdę  robi wrażenie. Nie
    > wymuskaniem, nie ogrodowymi perełkami  ale pierwotną surowością.
    > U mnie to bardziej dla zabawy. Przycinam w ten sposob tylko 1 tujkę. Chociaz
    > dla jasności wspomne, że takie formowanie trwa juz 2gi sezon. Po pierwszym
> [...]

    niewatpliwie autor tego pomyslu musi
    miec charyzme i nie zwazac na opinie
    obserwatorow zza miedzy, biorac pod uwage
    nasze rodzime malkontenctwo i krytycyzm. niemniej jak
    juz wspomnialam taka surowosc jak ja
    okresliles, musi rowniez pasowac
    do domu jesli calosc ma miec sens
    i nie meczyc domownikow. poniewaz
    o ile samemu wykonawcy ktorego umysl
    i koncepcja tworcza wykracza poza
    powszechne tendencje w sytylizacji
    ogrodu moga mu sprawiac frajde, przyjemnosc
    i wyeksploatowanie, to dla reszty mniej
    wyemancypowanych tworczo, ten
    styl moze przypominac wielkie dinozaurze
    gauano na srodku trawnika przed oknem
    - wiesz o co chodzi?
    rzecz dotyczy zwlaszcza mieszania
    styli na malym areale- cos jak tu
    zaprezentowales u siebie w probce.
    nie wszystko wszystkim odpowiada, a i to nalezy
    brac pod rozwage jesli w ogrodzie
    maja z przyjemnoscia odpoczywac tez inni domownicy.

    co do 'jaj' wspomnianego autora.
    widzialam kiedys obejscie
    w ktorym... no doslownie malo
    pozostawlao miejsca gdzie by nie byloby
    przybitej\przytwierdzonej tabliczki z napisami
    roznego przekazu. zapewniam, na ''uwga grozny pies''
    sie nie skonczylo. wszelkie budynki gospodarcze
    z brama wiazdowa lacznie byly w doslownym
    znaczeniu__oblepione__ jak na kiermaszu
    wyprzedazy tablic i tabliczego na kazda okazje.
    do tego pokrywki od plastikowych wiaderek,
    odblaski rowerowe i samochordowe, tablice
    rejestracyjne samochodow, motorow i rowerow -
    słowem isty cyrk. jak na moje oko to to obejscie
    wygladalo jak statek kosmiczny, ktory niebawem
    odleci. i w sumie rowniez moglabym pomyslec
    ze facet to orginl (zwazywszy ze na tym
    obejsciu bylo porcz tego bardzo czysto
    i schludnie) a moze nawet wyznacza trendy,
    ale sie okazało, ze gosciu byl najzwyczajniej
    szurniety.
    moja zdanie jest takie. o ile nie
    ziebi cie powszechna opinia sasiadow
    to rob sobie z drzewkami i obejsciem
    co tylko chcesz, zwlaszcza jesli
    ta praca daje ci wypoczynek i satysfakcje.