  • Data: 2011-02-06 16:35:54
    Temat: Re: Stop GMO!
    Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ikselka was thinking very hard :

    > Krzyżowanie oraz dobór , jako metodyt nie ingerujące w stałe zestawy genów
    > identyfikujących gatunek, nie zagraża stworzeniem miedzygatunkowych hybryd.
    > A to w tych hybrydach widzę GŁÓWNE niebezpieczeństwo, które niesie GMO.

    Niestety, po raz kolejny mijasz się z prawdą, na co nawet w tym watku
    zwracałem Ci uwagę.
    Krzyzowanie powoduje wzbogacenie materiału genetycznego, związane jest
    z nowymi genami powstałymi na zasadzie mutacji.
    NOWYMI - jakbys przeoczyła. GMO charakteryzuje się wprowadzaniem genów
    juz znanych a nie czekaniem na powstanie nowych w sposób przypadkoswy.
    Do znudzenia będę Ci przypominał - poczytaj o przenoszeniu genów między
    gatunka mi przez wirusy.

    > Usprawiedliwia się, wręcz zachwala takie hybrydy różnie - a
    > to odpornością na choroby jednego z użytych gatunków, a to przydatnością do
    > przeszczepów i czym tam jeszcze nęcącym... skrzętnie przemilczając
    > zagrożenia chorobami, które dzieki hybrydom moga pokonywać bariery
    > międzygatunkowe.
    Pzremilcza się także wpływ kosmitów!

    Choroby te, dla danego gatunku może i niegroźne, poprzez
    > hybrydy ulegną przeniesieniu między gatunkami, po drodze przechodząc
    > mutacje. Może w przyszłości my, ludzie, zaczniemy chorować i padać masowo
    > na rdzę zbożową, dziesiątkującą obecnie np ryż - bo ryż z genem człowieka
    > już istnieje...
    Gdzie Ty takie informacje znalazłaś, o przeniesieniu chorób roślinych
    na zwierzęta?
    Masz na tej liście co rusz wpadki, jak choćby w innym wątku logiką
    mycia czajnika w zmywarce, inne kiedyś wypisywałem ;-)
    Witek