    From: Witek <j...@p...p.lodz.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Stop GMO!
    Date: Mon, 07 Feb 2011 09:21:52 +0100
    <ii6ov6$8ha$1@inews.gazeta.pl> <2...@4...net>
    <ii702g$9jv$1@news.onet.pl> <5s5f0hckuc96$.zl06vv52gkdd$.dlg@40tude.net>
    <ii779c$92g$1@news.onet.pl> <103xgne8sed6z$.2kzjb9u0wz9p.dlg@40tude.net>
    <ii9f82$ldm$1@news.onet.pl> <90rjpknp1jpc$.odcb8cupk8pk$.dlg@40tude.net>
    <iijg55$5tu$1@inews.gazeta.pl> <iijis3$57o$1@news.onet.pl>
    <iijja0$enf$1@inews.gazeta.pl>
    <4d4dac02$2$2485$65785112@news.neostrada.pl>
    <iikhrj$crn$1@inews.gazeta.pl>
    <4d4ea046$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
    <iim9vk$k09$1@inews.gazeta.pl> <iimggo$ceb$1@inews.gazeta.pl>
    <w84iov9m24px.c8xhdm51hgzv$.dlg@40tude.net>
    <iimili$kph$1@inews.gazeta.pl>
    <4d4fa2ec$0$2440$65785112@news.neostrada.pl>

    krys explained :

    > To prawda, ale czy spotkałeś się kiedykolwiek W NATURZE z krzyżówką karpia z
    > człowiekiem, albo świni z pomidorem? Czy jesteś w stanie przewidzieć, ile
    > ludzkość może taka krzyżówka kosztować? Do czego nam potrzebne opatentowane
    > nasiona?
    > J.

    Problem takich dyskusji polega częstęsto na świadomym sprowadzaniu
    tematu do absurdu przez pytania "czy widzialeś krzyżówkę świni z
    marchwią czy pomidorem".

    A widzialeś w NATURZE marchew, żyto, czy ogórki?!?!

    Jestem umarkowanym zwolennikiem GMO, umiarkowanym gdzyż świadomość
    niesionych zagrożeń z rozwojem wszelkiej technologi i zmian w
    środowisku skłaniać powinna do rzetelnej informacji i kontroli, a nie
    pytań co powstanie z krzyżówki żyrafy ze szpakiem? (swoją drogą akurat
    to wiadomo - kombajn do czereśni!
    Przed świętami co którys rok, pojawiają się informacje o wielkich
    karpiach z LUDZKIM hormonem wzrostu, ale ludzki hormon wzrostu nie
    działa na ryby, nieszkodzi gawiedx kupiła wydanie brukowca i jest zysk.

    Nikt nie mówi w GMO o krzyżowaniu organizmów, ale o wykorzystaniu
    pojedyńczych genów lub grup genów w ściśle kontrolowany sposób.
    Przykładem moga być ziemniaki oporne na zgnilizne ziemniaczaną 0 gen z
    bakterii - efekt - nie trzeba dodawać środków antybakteryjnych podczas
    przechowywania.
    Oczywiście, trzeba kontrolować taki produkt, czy białko produkowane
    przez ten gen, nie wywołuje jakiś dodatkowych interakcji, ale nie
    straszmy że to morderczy kartofel, zakradający się w nocy do bydynku
    mleczarni i przerzucający swoje geny na krowy.

    Ciekaw jestem, kiedy przeciwnicy GMO, załapią że rzeczowa dyskusja może
    przynieść korzyści, a nie ustawiać ich tego typu pytaniami w rzędzie z
    oszołomami. Podobnie było z ruchami ochrony przyrody, często nazywanymi
    ekologicznymi - nieco inaczej teraz się ich traktuje, gdy potrafią
    merytorycznie roizwarzać za i przeciw. Z korzyścią dla wszystkiego co
    żyje.
    Witek