  • Data: 2011-02-07 15:47:56
    Temat: Ekopic
    Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hmmm, wydawało mi się, że chcesz zająć jakieś stanowisko w sprawie. A skoro

    > nie chcesz, wobec tego PO CO w ogóle cokolwiek odpowiadasz? zastanowiłeś

    > się nad tym?

    Fragment dzisiejszej woadomiści Onet:

    REKLAMA
    Co z kominkiem w salonie? Więcej w serwisie Wnętrza w Onet.pl

    Naukowcy analizowali i porównywali pył zawieszony w powietrzu duńskiej wsi,
    gdzie większość domów ogrzewania jest piecami opalanymi drewnem, pył pochodzący
    z powietrza z miejscowości, gdzie takich pieców jest niewiele i czysty pył
    powstający na skutek spalania drewna zebrany z pieca. Okazało się, że pył
    wiejski i czysty (pobrany z pieca) są potencjalnie najbardziej groźne &#8211;
    ponieważ są na tyle małe, że mogą być wraz z powietrzem przeniesione do
    najgłębszych części płuc.

    Ponadto autorzy pracy stwierdzili, że taki pył zawiera wysoki poziom
    policyklicznych węglowodorów aromatycznych &#8211; związków, które mają działanie
    rakotwórcze.

    Naukowcy badali również wpływ pyłu powstałego na skutek spalania drewna na
    ludzkie komórki hodowane w laboratorium. Okazało się, że pył powoduje
    uszkodzenia DNA, wywołuje stan zapalny w komórkach i włącza aktywność wielu
    genów zaangażowanych w procesy rozwoju różnych chorób.

    Ekolodzy sami się transmutują,dlatego głupstwa wypisują.
    mirzan