    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Stropy, stropy i stropy...
    Date: Tue, 07 Sep 2010 21:10:43 +0200

    Dnia 06-09-2010 o 23:07:50 Igus' <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wszystko zależy od konkretnego projektu. Jak robią prosty strop bez
    > balkonów, podciągów, słupów itp to idzie szybko.
    > Jak zaczynają się te wszystkie bajery, a i długość stropu większa i
    > żebra dochodzą to już szybko wcale z tą teriwą nie jest.
    > Dolicz do tego wieńce, których szalowanie też trochę zajmuje.
    A co w monolitycznym nie ma wieńców? tak samo są i też je trzeba
    szalować, co do slkomplikowania, ja pisałem o swoim stropie który
    jest dosyć skomplikowany co dla ekipy nie było żadnym
    problemem, problemy są wtedy gdy projekt jest źle zrobiony
    tzn nie ma np: rozrysowanych wszystkich zbrojeń, ja np w stropie
    mam dwie potężne belki, wykusz.

    > Strop nie pęknie, ale tynki na stropie już tak.
    Ale na monolitycznym tez ci pękną, obciążenbie stropu powoduje jego ugięcie
    i nie wiem czy strzałka ugiecia dla monolitycznego nie jest większa
    od terive dla tej samej rozpiętości, a wynika to z mniejszej wysokości
    stropu czyli wiekszej 'smukłości' jego.

    Inna gęstość materiału
    > na belkach i na pustakach i nawet jak da się dobry grunt to w niektórych
    > miejscach popęka.

    A co ma za znaczenie gęstość materiału? liczy się konstrukcja, w terivie
    pustaki nie są elementem nośnym tylko wypełniającym, ja mam na każdej
    połaci
    po dwa żebra rozdzielcze i nie mam żadnej ryski, ale tego trzeba
    przypilnować
    bo ekipom nie chce się tego robić.

    Też mam i siobie chwalę, a ty?

    --