  • 1. Data: 2010-09-05 13:29:48
    Temat: Stropy, stropy i stropy...
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Witam,
    Czytalem duzo w internecie ale nie moge znalesc takich informacji jak mi
    potrzeba wiec moze Wy mi pomozecie.
    Zalezy mi na tym, aby bylo szybko, cena ma drugorzedne znaczenie dlatego
    zastanawiam sie nad stropami prefabrykowanymi. Ale:
    - jak jest z dostepnoscia? Nie chce sytuacji, ze nie ma gdzie kupic tego
    co mam w projekcie.
    - Czy ksztalt domu nie bedzie problemem? (Projekt
    http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/5319-dom-p
    od-modrzewiem-5.html
    martwie sie o "kolko" w rogu salonu)

    Sciany nosne beda z silki 18 lub 24. Jesli nie stropy prefabrykowane to
    jaki inne wybrac?
    Dzieki serdeczne,
    Lukasz

  • 2. Data: 2010-09-05 14:08:37
    Temat: Re: Stropy, stropy i stropy...
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Gonzo pisze:
> [...]
    od-modrzewiem-5.html
    > martwie sie o "kolko" w rogu salonu)
    >
    > Sciany nosne beda z silki 18 lub 24. Jesli nie stropy prefabrykowane to

    Nie bardzo mogłem wywnioskowac o co Ci chodzi, ale prefabrykowane stropy
    to poza specjalistycznymi rozwiązaniami producentów (np Wienerberger)
    to albo akerman, albo warszawski, albo teriwa.
    Wszystkie trzy są dostępne w zasadzie bez problemów, z tym, że
    warszawski robi się o konkretnych rozmiarach (długość) dopasowanych do
    projektu i raczej nie spodziewam się, aby elementy do Twojego projektu
    pasowały, a wyprodukowanie pojedynczych sztuk będzie i drogie i
    czasochłonne.
    Najpopularniejsza jest teriwa i to kupisz praktycznie wszędzie.
    Składa się z belek o różnych długościach i pustaków keramzytowych.
    Sęk w tym, że układanie teriwy wcale nie jest tak bardzo dużo szybsze
    niż pełne szalowanie.
    Poza ułożeniem belek i na nich pustaków, trzeba strop podeprzeć (coby
    się nie ugiął pod wylanym nań nadbetonem), zrobić podciągi (u ciebie co
    najmniej dwa). żebra rozdzielcze itp.
    Jak masz ekipę co się zna to pełne szalowanie i na to beton z betoniarni
    może być szybkie.
    Fakt, że związanie zbrojenia trochę zajmie.

    BR
    Igus'

  • 3. Data: 2010-09-05 18:16:20
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    od-modrzewiem-5.html

    Mozesz tez zorientowac sie w betonowych typu "Filigran"
    Przemek

  • 4. Data: 2010-09-05 20:53:42
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 5 Wrz, 16:08, Igus' <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Fakt, że związanie zbrojenia trochę zajmie.

    U mnie 4t stali (strop 170m2) jeden zbrojarz pogial, i ulozyl, a drugi
    mu pomogl w wiazaniu w 3 dni. Takze to zadne opoznienie.. Jakby ekipa
    skladala sie z 4 ludzi to zmiesciliby sie spokojnie w czasie dwoch
    dniowek :) Ogolnie zaszalowanie + zazbrojenie takiego stropu zajelo
    jednemu ciesli + jednemu zbrojarzowi - ok 7 dni.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-09-06 11:07:20
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-09-2010 o 22:53:42 Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > dniowek :) Ogolnie zaszalowanie + zazbrojenie takiego stropu zajelo
    > jednemu ciesli + jednemu zbrojarzowi - ok 7 dni.
    To u nie terivę o podobnej powierzchni 4 robiło 2 dni z czego jeden robił
    schody, na trzeci dzień w południe zalewanie.
    Autorowi polecam terivę, grubszy przez to sztywniejszy, cichszy strop
    a koszty zbliżone do monolitycznego.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2010-09-06 13:29:04
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 6 Wrz, 13:07, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > schody, na trzeci dzień w południe zalewanie.
    > Autorowi polecam terivę, grubszy przez to sztywniejszy, cichszy strop

    Cichszy moze jest ale za to jak ktos nie robi podwieszanych sufitow to
    jego wada jest mozliwosc pekania po latach :) A jak komus naprawde
    zalezy na cichosci to zamiast styropianu - twarda welna akustyczna na
    posadzki na poddaszu i bedzie cichutko :-) Nie wiem tez czy teriva z
    ta swoja nadlewka betonowa jest sztywniejsza, glowy bym nie dal uciac.
    Monolit to monolit! Jestem za nim ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-09-06 19:47:54
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    On 06/09/2010 14:29, Adam Szendzielorz wrote:
> [...]
    > posadzki na poddaszu i bedzie cichutko :-) Nie wiem tez czy teriva z
    > ta swoja nadlewka betonowa jest sztywniejsza, glowy bym nie dal uciac.

    A ktory jest tanszy, szybszy, dostepniejszy? Bo chyba zrezygnuje z
    prefabrykowanych i wybiore jeden z tych.
    Dzieki,

  • 8. Data: 2010-09-06 19:58:07
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-09-2010 o 15:29:04 Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    napisał(a):

    > Cichszy moze jest ale za to jak ktos nie robi podwieszanych sufitow to
    > jego wada jest mozliwosc pekania po latach :)

    Jak są żebra rozdzielcze to nic nie pęknie.

> [...]
    > posadzki na poddaszu i bedzie cichutko :-) Nie wiem tez czy teriva z
    > ta swoja nadlewka betonowa jest sztywniejsza,
    Ma znacznie wiekszą wysokość a żebra są gęsto, tak że na pewno jest cichszy
    i prostszy do zrobienia.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2010-09-06 21:07:50
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 pisze:
> [...]
    Wszystko zależy od konkretnego projektu. Jak robią prosty strop bez
    balkonów, podciągów, słupów itp to idzie szybko.
    Jak zaczynają się te wszystkie bajery, a i długość stropu większa i
    żebra dochodzą to już szybko wcale z tą teriwą nie jest.
    Dolicz do tego wieńce, których szalowanie też trochę zajmuje.

    > Jak są żebra rozdzielcze to nic nie pęknie.
    Strop nie pęknie, ale tynki na stropie już tak. Inna gęstość materiału
    na belkach i na pustakach i nawet jak da się dobry grunt to w niektórych
    miejscach popęka.
    Pod tym względem monolit jest zdecydowanie lepszy.

    > A jak komus naprawde
    > Ma znacznie wiekszą wysokość a żebra są gęsto, tak że na pewno jest cichszy
    > i prostszy do zrobienia.
    Na pewno prostrzy, choć czasem i tak są cuda do zrobienia.

    BR
    Igus' co ma strop teriwa.

  • 10. Data: 2010-09-07 19:10:43
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-09-2010 o 23:07:50 Igus' <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > żebra dochodzą to już szybko wcale z tą teriwą nie jest.
    > Dolicz do tego wieńce, których szalowanie też trochę zajmuje.
    A co w monolitycznym nie ma wieńców? tak samo są i też je trzeba
    szalować, co do slkomplikowania, ja pisałem o swoim stropie który
    jest dosyć skomplikowany co dla ekipy nie było żadnym
    problemem, problemy są wtedy gdy projekt jest źle zrobiony
    tzn nie ma np: rozrysowanych wszystkich zbrojeń, ja np w stropie
    mam dwie potężne belki, wykusz.

    > Strop nie pęknie, ale tynki na stropie już tak.
    Ale na monolitycznym tez ci pękną, obciążenbie stropu powoduje jego ugięcie
    i nie wiem czy strzałka ugiecia dla monolitycznego nie jest większa
    od terive dla tej samej rozpiętości, a wynika to z mniejszej wysokości
    stropu czyli wiekszej 'smukłości' jego.

    Inna gęstość materiału
    > na belkach i na pustakach i nawet jak da się dobry grunt to w niektórych
    > miejscach popęka.

    A co ma za znaczenie gęstość materiału? liczy się konstrukcja, w terivie
    pustaki nie są elementem nośnym tylko wypełniającym, ja mam na każdej
    połaci
    po dwa żebra rozdzielcze i nie mam żadnej ryski, ale tego trzeba
    przypilnować
    bo ekipom nie chce się tego robić.

    Też mam i siobie chwalę, a ty?

    --