  • Data: 2009-01-31 14:42:29
    Temat: Re: Studnia "dwufunkcyjna" - jak?
    Od: "Sawa" <f...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gluudk$g6t$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > I teraz mój problem: studniarz, z którym rozmawiałem upiera się, że do
    > takiego czegoś musi być szeroki odwiert 160mm tak, żeby pompa głębinowa i
    > ssak od abisynki weszły obok siebie. Oczywiście cena szerszego odwiertu
    > też stosownie rośnie. Czy ssak od takiej abisynki jednak naprawdę nie
    > mógłby się kończyć tuż nad pompą głębinową, mieszcząc się obok idącej od
    > niej rury? W odwiercie 110mm nie zmieściłby się?

    Mój studniarz wiercił ręcznie z rurami osłonowymi o średnicy ok 25cm więc
    średnica samej studni była mu obojętna mogłem wsadzić nawet rurę 200mm, ze
    względu na swoją niewiedzę dałem sobie zrobić 110 a mogłem mieć 160...
    Jeżeli już będziesz miał studnię 110 wszystko zależy jaką dasz pompę ja mam
    Grunfosa o średnicy 55mm (a widziałem modele za 1/3 ceny o średnicy prawie
    100mm). Możesz dać również pompę niżej a ssak trochę wyżej, lustro wody
    pewnie i tak ustabilizuje ci się sporo wyżej, u mnie studnia głeboka 14m
    lustro ok 5-6m (warstwa wodonośna 12-13m).

    Sawa